kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
رئیس پلیس تهران بزرگ:

400 نفر در 35 پرونده بزرگ اقتصادی دستگیر شدند

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: با مفاسد کلان اقتصادی برخورد بی‌امان می‌کنیم و تاکنون در 35 پرونده کلان اقتصادی اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و بالغ بر 400 نفر از این افراد را بازداشت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی همزمان با هفته ناجا و در مراسم صبحگاه پلیس تهران بزرگ، در سخنانی اظهار داشت: پلیس هوشمند یعنی اینکه برای پیشبرد اهداف خود به سمت بهره‌گیری از امکانات پیشرفته پلیسی، نرم‌افزارها و سخت‌افزارها قدم برداریم.
رحیمی با بیان اینکه پلیس نماد و نشانه امنیت برای مردم است، افزود: با اقدامات پیش‌دستانه مانند ساماندهی و انضباط‌بخشی در بیش از 30 نقطه شهر تهران، ضمن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در تلاش برای تنگ کردن فضا برای مجرمان هستیم.
وی با اشاره به طرح های این پلیس از جمله رعد، کاشف، صاعقه، ظفر، اقتدار و طرح‌های ترافیکی بیان داشت: با مفاسد کلان اقتصادی برخورد بی‌امان می‌کنیم و تاکنون در  35 پرونده کلان اقتصادی اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و بالغ بر 400 نفر از این افراد را بازداشت کرده‌ایم.
رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کنترل فضای مجازی توسط پلیس فتا گفت: بیش از 130 درصد افزایش بازداشت مجرمان را در فضای مجازی داشته ایم.
رحیمی افزود: اقدامات ایجابی و ارشادی توسط پلیس در حال انجام است و روزانه دو هزار راننده و راکب موتورسیکلت متخلف در تهران اعمال قانون می‌شوند که این افرد باید آموزش‌های لازم را در ستادهای ترخیص ببینند.
وی با اشاره به اینکه 11 مرکز مشاوره در سرکلانتری‌ها و 84 دایره در کلانتری‌ها ایجاد شده و سالانه 300 هزار نفر در این بخش مورد ارشاد و آگاه‌سازی قرار می‌گیرند، عنوان داشت: در دو سال پیاپی کسب رتبه برتر اعتماد مردم بر اساس نظرسنجی‌های معتبر جزو دستاوردهایی است که برای مردم تهران به ارمغان آوردیم و فقط در دو سال گذشته سهم تهران را از وقوع جرایم از 29  به 21 درصد رسانده‌ایم.