kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
گرامیداشت شهید مدافع حرم حسین همدانی

پایان زیبای زندگی مجاهدانه یک سردار (حدیث دشت عشق)

این روزها با چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم، سردار حاج حسین همدانی همزمان است. سردار حسین همدانی تا قبل از شهادت، یکی از قهرمانان گمنام سرزمین ما بود که پس از رحلت از جهان بر همه شناخته شد.

وی متولد ۱۳۳۳ بود و در همان ابتدای جوانی با حضور در محضر آیت‌الله شهید مدنی در صف مبارزان انقلابی درآمد. همدانی در سال ۱۳۵۹ به همراه خانم مرضیه دباغ از پایه‌گذاران سپاه استان همدان و بعدها کردستان بود. در دوران دفاع مقدس نیز به طور کامل در میدان جهاد حضور داشت و از جمله فرماندهی عملیات‌های مطلع‌الفجر را با پیروزی کامل تجربه کرد. وی به همراه حاج احمد متوسلیان و شهید همت و شهید شهبازی در تشکیل و سازمان‌دهی لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) نقش بسزایی داشت.همدانی نیز ازجمله فاتحان خرمشهر بود. سوابق و خدمات او در دفاع مقدس به قدری زیاد است که در این مجمل نمی‌گنجد. سردار شهید سرلشکر حسین همدانی، مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قواست که به خاطر هدایت و فرماندهی موفق لشکرهای تحت امر در دوران دفاع مقدس بوده است.
سردار حسین همدانی آخرین مأموریتش، دفاع از حریم مطهر حضرت زینب و کمک به مردم سوریه برای رهایی از دست گروهک صهیونیستی تکفیری داعش بود که در همین راه شهد شهادت را نوشید و در سن ۶۱ سالگی پس از سال‌ها مجاهدت و نبرد در جبهه اسلام، ندای حق را لبیک گفت و در تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۳۹۴ به فیض شهادت نائل گردید.