kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳
سهراب مرادی از آلمان به مسابقات گزینشی سوئیس می‌رود

مخالفت فدراسیون جهانی وزنه برداری با درخواست ایران سعید علی حسینی المپیک ۲۰۲۰ را از دست داد

فدراسیون جهانی وزنه برداری با درخواست ایران مبنی بر حضور کیانوش رستمی و سعید علی حسینی در مسابقات گزینشی سوئیس موافقت نکرد.

 کیانوش رستمی و سعید علی حسینی به دنبال حضور در مسابقات گزینشی المپیک سوئیس بودند اما به این دلیل که مهلت ثبت‌نام به پایان رسیده بود امکان حضور این دو وزنه بردار در مسابقات سوئیس وجود نداشت. کمیته ملی المپیک با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی وزنه برداری خواستار حضور سعید علی حسینی و کیانوش رستمی در مسابقات گزینشی المپیک سوئیس شد که تاماش آیان پاسخ ایران را داد و البته درخواست ایران را نپذیرفت.
 تاماش آیان اعلام کرده است فرصت ثبت‌نام در مسابقات به پایان رسیده است و ورزشکاران کشورهای دیگری هم هستند که خواستار حضور در این مسابقات بوده‌اند و اگر فدراسیون جهانی با درخواست ایران موافقت کند، باید پاسخگوی ورزشکاران دیگر هم که این تقاضا را داشته‌اند، باشد. البته کیانوش رستمی می‌تواند در مسابقات پرو شرکت کند.
به این ترتیب سعید علی حسینی حضور در المپیک ۲۰۲۰ را از دست داد چرا که او در دوره دوم مسابقات گزینشی المپیک در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرده و طبق قوانین فدراسیون جهانی شانس حضور در المپیک را از دست داد.
البته رستمی هم با توجه به اینکه امتیازهای زیادی را از دست داده کار بسیار سختی برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ دارد.
بعد از انتشار خبر از دست رفتن شانس حضور سعید علی حسینی در المپیک و وضعیت مبهم کیانوش رستمی برای کسب سهمیه، علی مرادی رئیس‌فدراسیون وزنه برداری گفت: بعد از اینکه کیانوش رستمی در رقابت‌های جهانی نتوانست امتیازات لازم را کسب کند و با نتایج ضعیفی همراه شد، ما در حاشیه همان رقابتها مذاکرات و اقدامات لازم برای حضور وی در رقابت‌های گزینشی سوئیس را آغاز کردیم.
وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اتمام مهلت ثبت‌نام وی برای حضور در رقابت‌های گزینشی، این مهلت از او گرفته شد اما کیانوش می‌تواند با توجه به مکاتبات اخیر کمیته ملی المپیک با فدراسیون جهانی، در رقابت‌های گزینشی پرو به روی تخته برود.
مرادی گفت: کیانوش کار بسیار سختی را پیش رو دارد چرا که امتیازات زیادی را در رقابت‌های جهانی از دست داده است. البته سعید علی حسینی وضعیت متفاوتی دارد و فدراسیون جهانی طبق نامه مشابهی که برای ما فرستاد، به کمیته ملی المپیک هم اعلام کرد که او دیگر فرصت حضور در گزینشی المپیک را از دست داده است.
رئیس‌فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: به رغم تمام این مسایل و مشکلات ما همچنان به رایزنی و مکاتبه ادامه دادیم اما متاسفانه هر بار به ما اعلام کردند که طبق قوانین نمی‌توان این موضوع را قبول کرد، چراکه مقررات جهانی برای تمامی کشورها یکسان است. وی ادامه داد: وزنه برداری ایران دو سهمیه در بازی‌های المپیک خواهد داشت و تلاش ما بر این است تا بتوانیم با ۷ وزنه برداری که برای حضور در رقابت‌های گزینشی در نظر داریم به این سهمیه‌ها دست یابیم.
مرادی در پایان به وضعیت سهراب مرادی هم اشاره کرد و گفت: او در ادامه روند درمانی خود باید با هماهنگی کمیته ملی المپیک دوباره به آلمان اعزام شود و بعد از انجام اقدامات پزشکی ودرمانی لازم از همان کشور راهی رقابت‌های گزینشی سوئیس شود. امیدواریم او بتواند در این مسابقه به سهمیه المپیک دست یابد.