kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

اخبار کوتاه از فوتبال

قطع امید کالدرون از مهاجم برزیلی و پولی که هدر رفت سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از مهاجم برزیلی تیمش قطع امید کرده و به دنبال مهاجمی است که کیفیت بالاتری داشته باشد.

 پرسپولیس برای جذب مهاجم خارجی در فصل نقل و انتقالات نزدیک به دو ماه وقت گذاشت و در نهایت در آستانه شروع بازی‌های لیگ، جونیور براندائو را با قرارداد تقریبا 350 هزار یورویی به خدمت گرفت. بازیکنی که قبل از آمدنش به ایران کالدرون از وی به نیکی یاد کرده و تاکید داشت که می‌تواند خواسته‌هایش را برآورده کند. او حتی مدعی شد جونیور به خاطر اینکه در شرایط بدنی خوبی قرار دارد خیلی زود خودش را با تیم وفق خواهد داد.کالدرون یک هفته بعد از حضور جونیور در تمرینات متوجه شد که این بازیکن نه از نظر بدنی آماده است و نه کیفیت فنی دارد و به همین خاطر در مصاحبه‌‌هایش به تعریف و تمجید‌ها از جونیور پایان داد و از باشگاه خرده گرفت که چرا در جذب بازیکن خارجی دیر عمل کرد و گزینه‌‌های مدنظرش را به خدمت نگرفت. کالدرون در نشست خبری پیش از دربی پایتخت با بیان اینکه جونیور گزینه نهم او برای پرسپولیس بود به نوعی نسخه این بازیکن را در تیمش پیچید.بازی پرسپولیس و ماشین‌‌سازی در جام حذفی آخرین فرصت کالدرون به جونیور بود تا خودش را نشان دهد که او در این امر ناکام بود و در بازی با شهر خودرو فرصت بازی پیدا نکرد. از این پس هم شرایط برای جونیور در پرسپولیس بسیار سخت خواهد بود و شاید با او رفتاری شود که خودش چمدان‌هایش را جمع کرده و راهی کشورش شود.پرسپولیس به فکر جذب مهاجم خارجی خوب است و از آنجا که بازیکنان با کیفیت هم اکنون در تیم‌های دیگر مشغول بازی هستند، این باشگاه برای نیم فصل بازیکن مدنظرش را جذب خواهد کرد.ضمن اینکه ممکن است قرارداد جونیور زودتر از نیم فصل توافقی فسخ و وی راهی کشورش شود. ایرج عرب قبل از رفتن از پرسپولیس 150 هزار یورو به این بازیکن پرداختی داشته که این کار در نوع خودش بسیار عجیب است.
دعوت ویلموتس از نورافکن
امید نورافکن به اردوی تیم ملی فوتبال بزرگسالان دعوت شد. با نظر مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال و هماهنگی صورت گرفته با سرمربی تیم فوتبال امید، امید نورافکن برا ی دیدار مقابل کامبوج به اردوی تیم ملی فوتبال بزرگسالان دعوت شد.او از دیروز در تمرین تیم فوتبال بزرگسالان حضور پیدا کرد.نورافکن روز دوشنبه در تمرین تیم امید حضور داشت و از دیروز به جمع یاران ویلموتس اضافه ‌شد. گفتنی است تمرینات تیم فوتبال امید صبح دیروز از ساعت ۱۰ در زمین مرکز ملی فوتبال ایران پیگیری شد. در این تمرین وحید‌هاشمیان مربی تیم ملی فوتبال ایران و مرتضی پورعلی گنجی دقایقی در کنار اعضای تیم امید حضور یافتند و با مربیان و بازیکنان گفت‌و‌گو کردند.
باشگاه استقلال در آستانه توافق نهایی با مهاجم انگلیسی
مذاکرات باشگاه استقلال با گزینه انگلیسی خط حمله روند خوبی داشته و احتمال اینکه وی به زودی با آنها به توافق نهایی برسد زیاد است.
بعد از ناکامی مهاجمان استقلال در گل زدن، نام «گری هوپر» مهاجم سرشناس و ۳۱ ساله انگلیسی برای پیوستن به این تیم مطرح شد تا مذاکرات با این بازیکن آغاز شود.مذاکرات باشگاه استقلال با مهاجم سابق تیم‌های «سلتیک»، «نورویچ سیتی» و «شفیلد ونزدی» روند مثبتی داشته و احتمال اینکه این بازیکن به زودی با آبی‌ها به توافق نهایی برسد وجود دارد.
دادخواست برانکو علیه پرسپولیس در فیفا
سرمربی سابق پرسپولیس با پرداخت حق دادرسی به فیفا، پیگیر شکایتش از این باشگاه شد. پس از جدایی برانکو ایوانکوویچ از باشگاه پرسپولیس، مسئولان وقت این باشگاه، مطالبات فصل گذشته سرمربی‌شان که چیزی حدود یک میلیون یورو بود را پرداخت نکردند تا برانکو در نهایت به فیفا شکایت کند. پس از این موضوع با حضور محمدحسن انصاری فرد تلاش‌های زیادی انجام شد تا با سرمربی سابق قرمزها برای پرداخت مطالباتش با پرسپولیس توافق برسد و حتی در این زمینه دیروز (دوشنبه) جلسه‌ای میان وکیل برانکو و مدیرعامل شابگاه پرسپولیس برگزار شد و طرفین اعلام کردند با بررسی پیشنهادات دو طرف در ادامه درباره توافق تصمیم‌گیری شود. این جلسه در حالی برگزار شد که طبق پیگیری‌های انجام شده، برانکو ایوانکوویچ دو هفته قبل حدود ۵ هزار فرانک سوییس بابت هزینه دادرسی و الصاق تمبر به فیفا پرداخت کرده است و از آن روز، دادرسی او علیه باشگاه پرسپولیس به جریان افتاده و الان هم در جریان است. با این شرایط حالا اگر قرار باشد میان باشگاه پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ توافقی حاصل شود قاعدتا پرسپولیسی‌ها باید علاوه‌بر پرداخت مطالبات سرمربی‌ سابق‌شان هزینه دادرسی فیفا را نیز به او پرداخت کنند.
24 بازیکن به اردوی تیم فوتبال جوانان دعوت شدند
کادر فنی تیم فوتبال جوانان 24 بازیکن را به اردوی این تیم دعوت کرد.اردوی تیم فوتبال جوانان ایران از ۱۹ مهر در مرکز ملی فوتبال ایران آغاز خواهد شد و نفرات دعوت شده می‌بایست ساعت ۱۴ روز جمعه ۱۹ مهر با حضور در مرکز ملی خود را به کادر فنی این تیم معرفی کنند.بر اساس اعلام سیروس پورموسوی این اردو به انجام برنامه‌های بدن‌سازی‌، تمرینات تاکتیکی و تکنیکی اختصاص خواهد داشت تا تیم فوتبال جوانان جهت حضور در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا که از ۱۵ آبان آغاز می‌شود آماده شود.اسامی ٢٦ بازیکن دعوت شده به اردوی مهرماه به این شرح است:امیر محمد بهره مند‌، سید محمد جلالی، فردین رابط، حسین زواری‌، علی خدایی‌، علی بابایی‌، حسین نخودکار و امیر رضا رفیعی (تهران)‌، مهران حیدری(کرمان) امیر حسین نیک پور‌، محمد عسگری‌، یاسین سلمانی‌، علیرضا منظمی (اصفهان) علیرضا اسدآبادی و احمد رضا جلالی(خراسان رضوی) حسین شاوردی‌، محمدرضا ملحانی، احمد رضا جنادله (خوزستان) مهدی احمدی و علی سبحانی (همدان) محمدرضا شکیب‌خو‌(بوشهر) محمدرضا محرمی و مهدی‌هاشمی نژاد(گیلان) آریا برزگر(فارس)