kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

تقابل ایران و آمریکا در گام ششم جام جهانی والیبال

تیم ملی والیبال ایران در گام ششم مسابقات جام جهانی به مصاف آمریکا می‌رود و به دنبال سومین پیروزی است.

چهاردهمین دوره رقابت‌های جام‌جهانی والیبال از روز سه‌شنبه ۹ مهرماه با حضور تیم‌های برزیل، آمریکا، ژاپن، لهستان، مصر، آرژانتین، روسیه، ایران، استرالیا، ایتالیا، کانادا و تونس به میزبانی ناگانو ژاپن آغاز شده است.
تیم ملی والیبال ایران در مرحله نخست رقابت‌ها از ۵ بازی خود با ۲ پیروزی، ۳ شکست و ۶ امتیاز در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.
در مرحله دوم مسابقات که به میزبانی هیروشیما برگزار می‌شود ملی‌پوشان والیبال ایران ظهر امروز به وقت ایران و از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل تیم ملی آمریکا صف‌آرایی خواهند کرد. آمریکا از ۵ بازی خود با کسب ۴ پیروزی، یک شکست و ۱۳ امتیاز پس از برزیل در رده دوم جدول قرار دارد.
ایگور کولاکوویچ سرمربی ایران پس از شکست تیم ملی در دومین بازی مقابل مصر، در سومین دیدار جام جهانی تیم ملی را با ترکیب جوان متحول کرد که نتیجه داد و ۲ پیروزی مقابل تیم‌های کانادا و استرالیا برای ایران به دست آمد. ملی‌پوشان جوان در بازی برابر تیم بدون شکست و صدرنشین برزیل نیز عملکرد قابل قبولی داشتند و درصورت بروز اشتباهات کم‌تر امکان غلبه بر برزیل هم وجود داشت. حال باید در بازی با آمریکا دید آیا سرمربی تیم ملی باز هم به جوانان اعتماد و آنها را روانه میدان خواهد کرد یا خیر. تیم ملی در این مسابقات با ۱۳ بازیکن اعزام شد که فرهاد قائمی در بازی مقابل کانادا دچار آسیب دیدگی شد و جام جهانی را از دست داد. کاپیتان سعید معروف نیز دچار اسپاسم عضلانی شده است تا کولاکوویچ در ادامه با ۱۱ بازیکن مسابقات را ادامه دهد.