kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵
نتانیاهو اعلام کرد

هزینه‌های بسیار سنگین رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌های ایرانی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه، طرحی چند میلیارد شِکِلی برای گسترش پدافند هوایی ارتش این رژیم در برابر موشک‌های ایرانی را ارائه کرده است. بودجه این طرح قرار است از طریق ریاضت اقتصادی تامین شود!




بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان نشست کابینه امنیتی این رژیم که اولین نشست آن از زمان انتخابات کنست (پارلمان) محسوب می‌شد به دلیل آنچه «حملات موشکی احتمالی ایران» خواند، طرحی پر هزینه برای گسترش پدافند هوایی ارتش این رژیم ارائه کرد. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرده که طرح پیشنهادی نتانیاهو مستلزم اختصاص میلیاردها شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی. هر سه شکل برابر است با یک دلار) به وزارت امنیت داخلی این رژیم است. به گزارش ایسنا، این شبکه همچنین اعلام کرده که قرار است بودجه طرح «گسترش پدافند هوایی اسرائیل» از محل کاهش بودجه بخش خدمات عمومی و افزایش مالیات‌ها تأمین شود و تخصیص بودجه کامل این طرح توسط دولت جدید تصویب خواهد شد.
همچنین بنیامین نتانیاهو، در اولین جلسه لیکود پس از آغاز به کار کنست بیست و دوم اظهار داشته، میلیاردها شِکِل با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی به بودجه نظامی اضافه خواهد شد به گونه‌ای که در تاریخ این رژیم جز پس از جنگ ۶ اکتبر ۱۹۷۳ سابقه نداشته است. روزنامه معاریو به نقل از نتانیاهو بیان کرد که اسرائیلی‌ها باید خود را برای تصمیماتی سخت و مهم آماده کنند. «بن کسبت» تحلیلگر امور رژیم صهیونیستی در پایگاه خبری «المانیتور» اظهار داشت این رژیم خود را برای احتمال فروپاشی «جنگِ بین جنگ‌ها» که علیه ایران در سوریه و اخیرا عراق صورت می‌دهد، آماده می‌کند و اینکه مجبور به ورود به جنگی حقیقی در تمامی جبهه‌ها شود که بخش وسیعی از خاورمیانه را درگیر کند. وی عنوان کرد که شاید این دلیلِ‌اشاره‌های نتانیاهو و رئیس‌رژیم صهیونیستی برای افزایش بودجه نظامی باشد.
«بن کسبت» با‌اشاره به اینکه نتانیاهو همواره از تهدید ایران به عنوان یک برگه سیاسی برای خود استفاده کرده ادامه داد البته این بار احتمال دارد این تهدید حقیقی باشد و فرماندهان امنیتی و نظامی اسرائیلی به شدت نگران فروپاشی سریع در جبهه ایران هستند. اسرائیلی‌ها همچنین به شدت نگران فروپاشی استراتژی آمریکا در قبال ایران یا به قولی دیگر عقب‌نشینی ترامپ از اعمال فشارهای خود بر ایران هستند.