kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵

بن‌سلمان در اندیشه بازدید نمایشی از مرز یمن اما نگران از پهپادهای انصارالله

طبق افشاگری‌های تازه مجتهد، ولیعهد سعودی به دنبال بازدید نمایشی از سربازان سعودی مستقر در مرزهای یمن است تا چنین القاء کند نسبت به نیروهایش بی‌توجه نیست، اما از ترس پهپادها و موشک‌ها انصارالله هراس دارد به این منطقه برود!


سرویس خارجی-


«مجتهد» شاهزاده افشاگر سعودی در جدیدترین افشاگری خود اعلام کرده، ولیعهد سعودی در پی متهم شدن به این مسئله که نسبت به نیروهای ارتش این کشور بی‌توجه است، برای بازدید «نمایشی» از جبهه جنوبی در مرزها با یمن برنامه‌ریزی می‌کند. این دیدار از آنجا می‌تواند مهم باشد که شکست‌های پی‌در‌پی ائتلاف سعودی باعث تضعیف روحیه سربازان سعودی شده است. به ویژه عملیات «نصر من الله» که در نجران اجرا و طی آن 500 کیلومتر از این منطقه تحت تسلط انصارالله درآمد. «مجتهد»، تاکید کرده، این سفر برای بازدید محمد بن سلمان، از خطوط پشتی و دور از خطوط مقدم که کاملا از جبهه جنوبی دور است، برنامه‌ریزی شده است اما در این خطوط برخی تحرکات و اقداماتی اجرایی می‌شوند تا چنین تصور شود که بن سلمان در خطوط مقدم قرار دارد و در تصویر چنین نشان داده شود که گویی بن‌سلمان به همراه سعود القحطانی، مشاور خود در قلب نبرد حضور دارد.
خبرگزاری ایسنا نیز در این باره به نقل از مجتهد نوشته:«نظامیان در خطوط پشتی از دو هفته پیش در شرایط خسته‌کننده‌ای برای بازدید
بن‌سلمان، در آماده‌باش قرار دارند، شرایطی که به ویژه پس از عملیات نظامی در محور نجران و حملات پهپادی به منطقه بقیق موجب شده است نیروهای سعودی علنا او را لعن و نفرین کنند. افزون بر آن روحیه نیروهای عربستان تضعیف شده و وضعیت تأسف‌باری در زمینه پشتیبانی و لجستیکی دارند، همچنین وضعیت خانواده‌ها و پرداخت حقوق این نیروها در شرایط بدی قرار دارد و این مسئله برای آنها آشکار شده است که جنگ علیه یمن جنگی بیهوده بوده و به منزله دفاع از کشورشان نیست....دلیل تأخیر در این سفر تردید بن سلمان و ترسش از این مسئله است که مبادا موشکی از سوی انصارالله بر سرش فرود بیاید یا اینکه انصارالله بتواند به صف محافظانش نفوذ کند و از لحظه رسیدن و مکانش به طور دقیق اطلاع یابد. هرچه تأخیر در سفر محمد بن سلمان بیشتر می‌شود شکایت نیروهای عربستانی در مرزها بیشتر می‌شود. اگر این سفر لغو شود شکایت آنها هم بیشتر خواهد شد».
مجتهد همچنین در توییتی دیگر از تحرک غیرمنتظره قبیله عبدالعزیز الفغم، محافظ ملک سلمان که در شرایطی مبهم به قتل رسید، خبر داده است. مجتهد، نوشته، محمد بن سلمان، در تلاش است تا واکنش قبیله مطیر وابسته به عبدالعزیز الفغم محافظ شخصی مقتول ملک سلمان، پادشاه عربستان را مهار کند اما شکست خورده است. در این راستا منابع پیش از این گفته بودند، قبیله مطیر قصد دارد هیئتی را نزد ملک سلمان بفرستد تا از او بخواهد جزئیات قتل سرتیپ عبدالعزیز الفغم را افشا کند. همچنین فعالان ویدیویی از عبدالرحمان المطیری، فعال مخالف منتشر کردند که در آن نظام سعودی را مقصر ترور الفغم به دلایل سیاسی می‌داند.