kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

ترامپ : به جای من این میت رامنی الاغ را استیضاح کنید!

رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین موج حملات خود به منتقدانی که به شدت به دنبال استیضاحش هستند خواستار اسیضاح« میت رامنی»، سناتور جمهوری‌خواه! ایالت «یوتا» شده و گفته: «به جای من این میت رامنی الاغ را استیضاح کنید».


سرویس خارجی-

این روزها در آمریکا بحث استیضاح ترامپ به شدت داغ است و روز به‌روز نیز حملات ترامپ و دموکرات‌ها به یکدیگر بر سر این موضوع بیشتر و بیشتر می‌شود. اما ترامپ در این میان گوی سبقت را از همه ربوده وی طی روزهای اخیر طرفداران استیضاح را دروغگو، خائن و حتی آنها را به راه‌اندازی جنگ متهم کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه نیز طی چند پیام در صفحه شخصی خود در توئیتر به شدت از «میت رامنی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت یوتا به دلیل پرداختن به رسوایی« اوکراین گیت» انتقاد و او را «الاغ» خطاب کرد.
ترامپ نوشت: «لطفا یکی میت‌رامنی را بیدار کند و به وی بگوید که گفت‌وگوی من با رئیس‌جمهور اوکراین بسیار مناسب بود.» وی در ادامه شروع به مسخره کردن نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۱۲ میلادی پرداخت و نوشت: «اگر میت‌رامنی همین‌قدر سخت در مقابل اوباما تلاش می‌کرد می‌توانست برنده شود اما متاسفانه او در نطفه خفه شد. میت‌رامنی هرگز متوجه نشد که چطور پیروز شود. او یک الاغ مغرور است که از ابتدا با من سر جنگ داشت او برای جمهوری‌خواهان بسیار بد است».
وزیر انرژی از من خواست زنگ بزنم
در جدیدترین تحولات در مورد پرونده اوکراین گیت و به موازات ادامه تلاش‌های دموکرات‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ از یک سو و انتشار برخی خبرها درباره استعفای قریب‌الوقوع وزیر انرژی آمریکا، ترامپ به تعدادی از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان گفته که دلیل تماس تلفنی او با همتای اوکراینی، درخواست وزیر انرژی آمریکا بوده است. به نوشته پایگاه «آکسیوس» وزیر انرژی آمریکا اما با رد هر گونه رایزنی‌های خودش در اوکراین درباره درخواست ترامپ برای تحقیق علیه جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «خداوند شاهد من است که در گفت‌و‌گوهایم (در اوکراین) نه بحث جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق پیش آمد و نه پسرش هانتر بایدن».
نگرانی کاخ سفید نشینان از گاف‌های ترامپ
روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» اما در گزارشی نوشته مدت‌ها است که مشاوران ترامپ نگران تماس‌های تلفنی «دونالد ترامپ» با رهبران کشورهای خارجی هستند. واشنگتن‌پست طبق گفت‌وگوهایی که با 12 مقام سابق و کنونی آمریکا انجام داده است، درخصوص نگرانی مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا از تماس‌های تلفنی وی با رهبران خارجی گزارش داده که، ترامپ در یکی از این تماس‌ها به مقامات سعودی قول داد که به آنها برای ورود ریاض به «گروه 7» که ائتلافی از پیشروترین اقتصادهای دموکراتیک جهان است، کمک کند.
وی همچنین در یکی از تماس‌های تلفنی خود به رئیس‌جمهور پرو قول داد که ظرف یک شب، هواپیمای نظامی «سی 130» به آنها ارائه می‌دهد که این یک کابوس لجستیکی است که نگرانی زیادی را در غرب آمریکا و پنتاگون به وجود می‌آورد. واشنگتن‌پست با‌اشاره به گزیده‌ای از تماس‌های ترامپ با رهبران خارجی ادامه داد، بنا به گفته مقامات فعلی و سابق آمریکا، خیلی قبل‌تر از افشای محتوای مکالمه ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مشاوران و اعضای دولت وی از تماس‌های تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با دولت‌های خارجی ابراز نگرانی کرده بودند. طبق گفته این مقامات، مشاوران ترامپ نگران بودند که ترامپ در این تماس‌های تلفنی خود، قول‌‌هایی را که نباید، بدهد و یا اینکه سیاست‌هایی را تأیید کند که آمریکا مدتها با آن مخالف بوده است یا اینکه با یک‌اشتباه دیپلماتیک، ائتلاف حیاتی و مهم آمریکا را در معرض خطر قرار دهد و یا اینکه به دلایل شخصی به یکی از شرکای آمریکا اعمال فشار کند.یکی از مقام‌های سابق کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، گفت: «به طور دائم، یک احساس نهفته‌ای در میان کارکنان ارشد دولت ترامپ وجود داشت که از چیزهایی که در این تماس‌های تلفنی (ترامپ با رهبران خارجی) مشاهده می‌کردند، هراس و وحشت داشتند».