kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴

آغاز راهپیمایی بزرگ زائران عراقی به سمت کربلای معلی

با فروکش کردن نا آرامی‌ها در بغداد و شهرهای جنوبی عراق، زائران عراقی از شهر‌های مختلف این کشور حرکت خود را به سمت کربلای معلی آغاز کردند.



شبکه تلویزیونی «العراقیه» اعلام کرد، انبوه جمعیت زائران از استان‌های مختلف عراق برای شرکت در زیارت اربعین امام حسین (علیه‌السلام)، به سمت کربلای معلی به راه افتاده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، العراقیه افزود: حدود ۱۵ روز مانده به زیارت اربعین، موکب‌ها و حسینیه‌ها برای ارائه خدمات به زائران در خیابان‌های اصلی و خیابان‌های خارج شهر مستقر شده‌اند. با آماده‌باش همه نهاد‌های دولتی و امنیتی در استان کربلا و ارائه خدمات لازم و همکاری ساکنان برای استقبال از زائران اربعین ، مقدمات برای ورود جمعیت انبوه زائران فراهم شده است.
«حسن المحنا»خبرنگار این شبکه در کربلا گفت: « کربلای معلی برای استقبال از زائران عراقی و خارجی آماده است. در کربلا همچنین ، برای حفظ امنیت زائران، طرح‌های امنیتی تدابیر امنیتی ویژه‌ای به اجرا در آمده است. فرماندهی عملیات فرات الاوسط، پلیس کربلا و یگان‌هایی از بسیج مردمی، برای برقراری امنیت در اطراف کربلا و جلوگیری از بروز اقدامات تروریستی، طرح امنیتی گسترده‌ای را به اجرا در آورده‌اند.
وی افزود: همچنین در گذرگاه‌ها و محور‌های خارج از استان کربلا، بازرسی‌های دقیقی برای ورود زائران و خودرو‌های آنها‌ به داخل شهر ، به اجرا گذاشته شده است. اکنون کاروان‌ها از استان‌های مختلف در حال حرکت هستند و بسیار روان و آسان وارد کربلای معلا می‌شوند.