kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

استیضاح ترامپ به مرحله جدی رسید

برای اولین بار استیضاح ترامپ وارد مرحله جدی و جدیدی شده و در نظرسنجی‌ها طرفداران استیضاح ترامپ بیشتر از مخالفین آن شده‌اند.


سرویس خارجی-

ترامپ هر روز که می‌گذرد بیشتر و بیشتر به استیضاح نزدیک می‌شود. بر اساس گزارش‌ها حمایت از استیضاح او، رو به افزایش است و برخی نظرسنجی‌های اخیر تایید می‌کنند، استیضاح مدنظر دموکرات‌ها کم کم جان می‌گیرد. نظرسنجی جدید «پولیتیکو-مورنینگ کانسالت» برای اولین بار نشان می‌دهد که تعداد حامیان استیضاح و برکناری ترامپ بیش از مخالفان است. طبق نظرسنجی مذکور، ۴۶ درصد از رای‌دهندگان باور دارند که کنگره باید فرایندهای استیضاح را به جریان بیندازد و در مقابل ۴۳ درصد مخالفت می‌کنند. ۱۱ درصد هم هیچ ایده‌ای ندارند. به گزارش ایسنا نظرسنجی‌های دیگر هم از افزایش حمایت از استیضاح حکایت دارند. روزنامه واشنگتن پست گزارش داده نتایج نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک نشان می‌دهد حمایت مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ و برکناری او هم از ۳۷ درصد در هفته گذشته به ۴۷ درصد رسیده است. نتایج نظرسنجی شبکه «سی‌ان‌ان» هم نشان می‌دهد ۴۷ درصد از بزرگسالان آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند.
ترامپ مستاصل شده
روزنامه «نیویورک‌تایمز» اما در یادداشتی به بررسی تلاش‌های کنگره برای استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته و نوشته: «او اکنون بیش از هر زمان دیگری مستاصل شده و هر کاری انجام می‌دهد تا از استیضاح بگریزد».در ابتدای این یادداشت از ترامپ به عنوان «مرد درمانده و ناتوانی که به هر سمتی دست و پا می‌اندازد» یاد شده و آمده: «طی یکی دو سال گذشته و مخصوصا از زمان اتمام گزارش رابرت مولر [بازرس ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه] با فحاشی ترامپ، حمله به دیگران و دروغ‌پراکنی متکبرانه او خو گرفته‌ایم».نویسنده سپس با بیان اینکه ترامپ در نشست‌های خبری اخیر خود با رئیس‌جمهور فنلاند به رفتار احمقانه، غر زدن و انتقاد کردن از دیگران، طفره‌رفتن از سئولاات، منحرف کردن توجهات و دروغ گفتن روی آورد، توضیح می‌دهد: «دونالد ترامپ ترسیده است. و او از اینکه ترسیده، بسیار خشمگین است. تنها واکنش او نیز مانند فرد محتضری است با هرچیزی که دارد و هر ابزاری که لازم باشد برای بقا مبارزه می‌کند».