kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
همزمان با انتشار جزئیات تازه از عملیات نجران

انصارالله: آل‌سعود منتظر عملیات مشابه آرامکو باشد

در حالی که سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات مرحله دوم عملیات «نصر من الله» را منتشر کرده انصارالله یمن آل‌سعود را به حملات استراتژیک در اندازه‌های حمله به آرامکو تهدید کرد.





سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جزئیات مرحله دوم عملیات «نصر من الله» را هم تشریح کرد. سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی خبری گفت:«پس از کسب موفقیت در مرحله نخست عملیات «نصر من الله» رزمندگان یمنی با روحیه‌ای بالا بخش دوم عملیات را آغاز کردند. اهداف مرحله دوم پیشروی و آزادسازی مناطق گسترده‌ای از محور نجران و به طور مشخص منطقه کتاف بود. نقش مهمی که نیرو‌های اطلاعاتی ایفا کردند در موفقیت هر دو مرحله عملیات نصر من الله موثر بود.» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: «در مرحله دوم عملیات مناطقی در نجران آزادسازی شد و یگان موشکی شش عملیات را در محور نجران انجام داد. یگان پدافندی نیز در این عملیات با چهل حمله توسط بالگرد‌های آپاچی مقابله کرد».
به گفته یحیی سریع مرحله دوم عملیات پس از موفقیت مرحله اول، عملیات «شهید ابوالحسنین» نام گرفت: «موفق شدیم در این عملیات ۱۵۰ کیلومتر از مناطق نجران را آزاد کنیم و بیش از ۲۰۰ نیروی دشمن کشته و زخمی شدند. همچنین ۱۲۰ خودروی زرهی و‌تانک دشمن را منهدم کردیم و به اسنادی دست یافتیم که ایفای نقش داعش و القاعده در ائتلاف سعودی را اثبات می‌کند. در این مرحله از عملیات سه پادگان نظامی دشمن حاوی مقادیر زیادی سلاح را تحت سیطره خود در آوردیم».
یحیی سریع خاطرنشان کرد: «دشمن در مجموع دو مرحله از عملیات، بیش از ۳۵۰ خودروی نظامی و‌تانک خود را از دست داده است. عملیات نظامی ما جز با توقف تجاوز از سوی دشمن سعودی متوقف نخواهد شد... نیرو‌های ما موفق شدند دو منطقه الفرع و الصوح را تا بلندی‌های مشرف بر شهر نجران آزاد کنند. منبع تسلیحاتی ما از سلاح‌هایی است که از دشمن به غنیمت می‌گیریم. با سلاح‌هایی که ما در عملیات نصر من الله به غنیمت گرفته‌ایم، می‌توانیم جنگ را ماه‌ها اداره کنیم».
هشدار انصارالله
در همین حال، رئیس‌شورای سیاسی انصارالله یمن به عربستان هشدار داد در صورتی که با طرح صلح تعامل نداشته باشد باید منتظر حملات استراتژیکی در حجم و اندازه حمله آرامکو باشد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مهدی المشاط، رئیس‌شورای سیاسی یمن در دیدار با مارتین‌گریفیتس، فرستاده سازمان مل به یمن گفت: «در راه صلح ما طرح‌های زیادی را ارائه کردیم که آخرین آن توقف حمله به عربستان در ازای توقف هدف قرار گرفتن خاک یمن و لغو محاصره و آزادی صدها تن از اسرا بود. این درحالی است که ائتلاف عربستان هنوز هیچ گام عملی برای صلح برنداشته است...زمانی که طرح را ارائه کردیم هدفمان صلح بود. ما مجبور شدیم تعدادی از حملات استراتژیک را که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودیم و از حیث حجم و اندازه و تأثیر از حمله آرامکو کمتر نبود به تأخیر بیندازیم. ما می‌خواستیم صدای صلح را بلند کنیم و اگر به صدای ما گوش ندهند حملات هولناکی را انجام خواهیم داد و آنها را مجبور خواهیم کرد که به آن گوش دهند.»