kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۳۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
انصارالله یمن:

اگر همه تصاویر عملیات نجران را منتشر کنیم آبرویی برای آل سعود نمی‌ماند

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن می‌گوید تصاویری که از شکست‌ سنگین ائتلاف سعودی در عملیات نجران منتشر شده، گوشه‌ای از واقعیت بود و آنها تصاویری در اختیار دارند که در صورت انتشار، دیگر آبرویی برای سعودی‌ها باقی نمی‌ماند.



سرویس خارجی-

انتشار گوشه‌ای از تصاویر عملیات «نصر من الله» که از سوی انقلابیون یمن در نجران عربستان اجرا شد ضربه بزرگی بر پیکره آل‌سعود وارد کرد. اکنون انصارالله اعلام کرده تصاویر مهم‌تری از شکست‌های ائتلاف سعودی در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در مصاحبه با این شبکه و در واکنش به سخنان «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف سعودی گفت: «نیرو‌های ائتلاف تلاش می‌کنند خسارت‌ها و تلفات سنگین خود را در عملیات اخیر پنهان کنند... از ترکی المالکی نمی‌توان انتظار دیگری داشت، جز اینکه تلاش کند واقعیت‌ها را نفی کند. زیرا آنها نگاه متکبرانه و مغرورانه‌ای دارند».
الشامی این را هم گفت که: «ما فقط مرحله نخست عملیات خود را اعلام کردیم و هنوز مراحلی از آن باقی مانده است. در مراحل بعدی، تصاویری وجود دارد که رسوایی بزرگتری برای رژیم آل‌سعود و نظام‌های متحد با آن و مزدوران این رژیم خواهد بود. می‌دانیم که چگونه پیام‌های رسانه‌ای و سیاسی این عملیات را ارسال کنیم. می‌توانیم کاری کنیم که دشمن مجبور شود خودش، خودش را تکذیب کند». ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی به تازگی در تلاش برای توجیه شکست فجیع این ائتلاف در عملیات نصر من الله نیروهای مقاومت یمنی مدعی شده بود: «عملیاتی که حوثی‌ها اعلام کردند، ارزش جواب دادن هم ندارد. به رسانه‌های گمراه‌کننده حوثی‌ها پاسخ نخواهیم داد». گفتنی است «حمید رزق»، از مدیران رسانه‌ای یمن روز دوشنبه گفته بود، ریاض از طریق متحدان غربی خود به انصارالله پیام داده که، تصاویر بیشتری از این عملیات منتشر نکند!
راهپیمایی در حمایت از عملیات نجران
از سوی دیگر، ساکنان استان عمران یمن راهپیمایی گسترده‌ای بر پا کرده و به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بابت پیروزی در عملیات «نصر من الله» تبریک گفتند. در راهپیمایی گسترده‌ای که در استان عمران برپا شد، «فیصل جعمان»، استاندار عمران نیز حضور داشت و بر ادامه حمایت‌های مالی، انسانی و تسلیحاتی از جبهه‌های نبرد تاکید کرد. جعمان گفت: «عملیات «نصر من الله» بسیاری از نقاط ضعف و ناتوانی‌های عربستان و در مقابل آمادگی کامل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، نقش سازنده فرماندهی آنها و کنترل‌شان را نشان داد و این امر به وضوح قدرت و اقتدار یمنی‌ها را نمایان کرد». استاندار عمران در ادامه ضمن تقدیر از حضور گسترده یمنی‌ها در این راهپیمایی، تاکید کرد: «ساکنان استان نقش بزرگی در این پیروزی داشتند، هزاران تن از آنها در جبهه‌های واقع در مرزها حضور یافتند که مهم‌ترین آنها فرمانده شهید ابوعبدالله حیدر بود که عملیات نیز به همین نام خوانده شد و این امر نشان‌دهنده جایگاه و توانمندی او در فرماندهی جبهه نجران است».
در بیانیه ‌این راهپیمایی موفقیت عملیات «نصر من الله» به فرماندهی انقلابی و سیاسی یمن تبریک گفته شد و به عربستان و دیگر کشورهای متخاصم توصیه شد از زمان باقیمانده استفاده کرده و طرح پیشنهادی رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن را بپذیرند.
واکنش انصارالله به اظهارات بن‌سلمان درباره آتش‌بس
در روزهای گذشته نشانه‌های مثبتی از سوی ریاض جهت آتش بس و پایان دادن به جنگ یمن نیز آشکار شده است. اکنون انصارالله یمن این نشانه‌ها را مثبت ارزیابی کرده است. رئیس‌کمیته عالی انقلابی یمن خرسندی محمد بن سلمان درباره طرح آتش‌بس این گروه در یمن را مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه المیادین، محمد علی الحوثی، رئیس‌کمیته عالی انقلابی یمن و عضو شورای سیاسی عالی مستقر در صنعا در توییتر نوشت: «ابراز خرسندی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی نسبت به طرح توقف جنگ مثبت است اما می‌بایست قبل از شروع جنگ به این مسئله می‌رسید...تبدیل مناقشه به مذاکره نیاز به جدیت آنها و تعامل و رویکردشان با واقعیت به دور از هرگونه دیکته کردن‌ها دارد زیرا دیکته کردن فایده‌ای نخواهد داشت بلکه موانعی را در مسیر توقف جنگ و دستیابی به صلح دائمی ایجاد می‌کند».
این اظهارات حوثی در واکنش به حرف‌های بن سلمان در مصاحبه با «برنامه ۶۰ دقیقه» شبکه سی بی‌اس آمریکا بود که درباره مذاکره برای پایان جنگ یمن گفت:« ما هر روز این کار را انجام می‌دهیم اما تلاش می‌کنیم این بحث و مناقشه در میدان اجرا شود.»