kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

نانسی پلوسی به سیم آخر زد /استیضاح ترامپ به هر قیمتی که شده

رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا به سیم آخر زده و گفته پیگیری استیضاح ترامپ برای او حتی ارزش از دست دادن اکثریت در مجلس نمایندگان را در سال ۲۰۲۰ دارد!


سرویس خارجی-

حلقه محاصره ترامپ روز به روز تنگ‌تر می‌شود. دموکرات‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا این بار ترامپ را به خاطر رسوایی«اوکراین گیت» هر طور که شده استیضاح کنند حتی به قیمت از دست دادن اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا. ترامپ نیز گو اینکه خیلی ترسیده باشد با انتشار پیامی ویدئویی گفته، استیضاح او کشور آمریکا را با خطر مواجه می‌کند:
«دموکرات‌ها در حال تهدید ارزش‌های آمریکایی هستند. آنها می‌خواهند تفنگ شما را بگیرند، مراقبت‌های درمانی شما را بگیرند. رأیتان را بگیرند. آزادی‌تان را بگیرند. نمی‌توانیم اجازه بدهیم این اتفاق رخ دهد، چون کشورمان به طرز بی‌سابقه‌ای در معرض خطر قرار گرفته است. همه چیز خیلی ساده است. آنها می‌خواهند جلوی من را بگیرند چون من دارم برای شما مبارزه می‌کنم و من هیچ وقت اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد».
او طی چند توئیت نیز از آغاز تحقیقات استیضاح گلایه کرد و از «آدام شِف»، رئیس‌کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواست از سمتش استعفا کند: «چطور رئیس‌جمهوری را استیضاح می‌کنید که بزرگترین اقتصاد کشورمان را به وجود آورده، ارتش را بازسازی کرده و آن را به قدرتمندترین شکلش در تاریخ درآورده، مالیات‌ها و مقررات‌های بی‌سابقه را از میان برداشته، امور کهنه‌سربازان را اصلاح کرده و کلی کارهای دیگر کرده؟»
اما در این سو دموکراتها گوششان به این رجز خوانی‌ها بدهکار نیست. دیروز نانسی پلوسی رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای و در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تاثیر منفی استیضاح ترامپ بر کنترل مجدد مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۰ گفت: مهم نیست. نخستین مسئولیت ما حفاظت و دفاع از قانون اساسی آمریکا است. مردم می‌گویند این کار با خطری سیاسی برای شما همراه است. مهم نیست. زیرا نمی‌توانیم رئیس‌جمهوری داشته باشیم که تعهداتش را زیر پا می‌گذارد و امنیت ملی و سلامت انتخابات را تضعیف می‌کند.به گزارش خبرگزاری رویترز، پلوسی همچنین اظهار داشت: اکنون دیدگاه عمومی مردم حامی تحقیقات استیضاح علیه دونالد ترامپ است.