kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۱۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

پلیس آلمان زنگ خطر را به صدا درآورد « راست‌های افراطی مسلح شده‌اند »

پلیس آلمان اعلام کرده‌امسال، در عملیاتی علیه راستگرایان افراطی، سلاح‌های زیادی را کشف کرده‌ است که این مسئله نشان می‌دهد جریان فوق تبدیل به یک گروه مسلح شده است.



معضل راست‌های افراطی در اروپا چند سالی است که به شدت دولتمردان اتحادیه اروپا را نگران کرده است. افزایش نژادپرستی و حملات تروریستی نژادپرستانه علیه اقلیت‌های نژادی، پناهجویان و به خصوص مسلمانان به گفته کارشناسان از تاثیرات قدرت گرفتن راست افراطی در اروپا است. به قدرت رسیدن ترامپ نیز در تشدید این وضع قطعا موثر بوده است. در آلمان گویا این وضع کمی فرق دارد چرا که پلیس این کشور می‌گوید، راست‌های افراطی وارد فاز مسلحانه شده‌اند.
پلیس آلمان می‌گوید امسال سلاح‌های زیادی را از این جریان کشف و ضبط کرده است. وزارت کشور آلمان هم گزارش داده آمار سلاح‌های کشف شده در مقایسه با سال گذشته ۶۱ درصد رشد داشته است. به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، طبق اعلام وزارت کشور آلمان، امسال تعداد بیشتری از گروه‌های افراطی راستگرا در این کشور مسلح شده‌اند.
طبق گزارشی که شبکه اول رادیو و تلویزیون آلمان در این زمینه منتشر کرده، در سال گذشته ۵۶۳ جرم با انگیزه راستگرایانه در آلمان به ثبت رسیده که از آن میان ۲۳۵ جرم خشونت‌آمیز بوده است. پلیس در  این پرونده‌ها در مجموع به وضعیت ۱۰۹۱ اسلحه هم رسیدگی کرده است. سال قبل ۶۷۶ اسلحه برای چنین جرایمی توقیف شده بود اما آمار امسال نشان می‌دهد که تعداد سلاح‌های کشف شده در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده و مقامات آلمانی از رشد ۶۱ درصدی این آمار خبر داده‌اند.در رسیدگی به پرونده راستگرایان آلمانی انواع مختلف کلت، تفنگ و سلاح‌های تهاجمی و جنگی و همچنین تله‌های انفجاری و مواد آتش‌زا کشف شده‌ است. ماتیاس کونت، کارشناس مسائل راستگرایی از «انستیتوی دموکراسی و جامعه مدنی»، روند مسلح شدن راستگرایان آلمانی را  «وحشتناک»توصیف کرده است.