kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
در این مدت 33 هزار فلسطینی زخمی شده‌اند

شمار شهدای فلسطینی در هفتاد و ششمین تظاهرات بازگشت از مرز 330 تن گذشت

هفتاد و ششمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در مرزهای غزه با شهادت یک شهروند فلسطینی به دست ارتش رژیم صهیونیستی و زخمی شدن بیش از 60 نفر برگزار شد. صهیونیست ها به قلب این جوان 20 ساله فلسطینی شلیک کردند!

راهپیمایی‌های حق بازگشت و شکست محاصره غزه، از ۱۰ فروردین 97 در پی اعتراض مردم فلسطین به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر فلسطینی آغاز شده است و کماکان ادامه دارد. رژیم صهیونیستی    راهپیمایی های مسالمت آمیز مردم فلسطین را همواره با گلوله های جنگی پاسخ داده و هیچ مدعی دفاع از حقوق بشری در غرب، اقدام عملی برای جلوگیری از آن نمی کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت بهداشت در نوار غزه از شهادت یک شهروند فلسطینی به دست ارتش رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات این هفته بازگشت در شرق رفح واقع در جنوب غزه خبر داد. این وزارتخانه گفته «ساهر عوض الله» ۲۰ ساله در اثر شدت جراحت به دلیل گلوله‌ای که به قلبش خورده بود، به شهادت رسید.  وزارت بهداشت تاکید کرد، کادر پزشکی پذیرای بیش از ۶۰ زخمی و مصدوم بود که ۳۶ تن با گلوله واقعی زخمی شده‌ بودند. روز جمعه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به محض آغاز تظاهرات مسالمت آمیز بازگشت با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب آن کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در تظاهرات جمعه ۶۳ نفر از جمله ۷ پرستار و نیروی امدادرسان و یک کودک زخمی شدند. در راهپیمایی های بازگشت بیش از ۳۳۰ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۳۲ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.
زمان کنار زدن نتانیاهو
از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم توصیه کرده که زمان خداحافظی با نخست‌وزیری فرا رسیده است. این روزنامه نوشته «پس از شکست رووین ریولین(رئیس رژیم صهیونیستی)در فشار بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس رئیس آبی- سفید برای تشکیل دولت وحدت، نتانیاهو مامور تشکیل دولت شد...اسرائیل وارد بن بست سیاسی شده است و به شیوه ساختگی یعنی تقسیم اختیارات نخست وزیری یا گردشی کردن آن نمی‌توان از آن عبور کرد، این بن بست بیانگر دشواری‌های واقعی در نتیجه وضعیت حقوقی است که نتانیاهو با آن روبه رو است، این وضعیتی است که نتانیاهو و شرکایش را وادار به تخریب قوانین و موسسات و ارزش‌هایش کرده تا از محاکمه فرار کند».