kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

خشم مسکو از دزدی دیپلماتیک آمریکا در روز روشن

وزیر خارجه روسیه همزمان با خودداری آمریکا از صدور روادید برای ۱۰ نفر از اعضای هیئت کشورش برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، تأکید کرد تصرف دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا «دزدی در روز روشن» است.


سرویس خارجی-

«سرگئی لاوروف» در گفت‌وگو با روزنامه «کامرسانت» تأکید کرد تصرف دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا در سال‌های اخیر، «دزدی در روز روشن» است که در آن آمریکا به شیوه‌ای غیرانسانی عمل می‌کند: «این وضعیتی که برای دارایی‌ها به وجود آمده، چیزی جز دزدی در روز روشن نیست. ما قبلاً، موضع خود در کمیته سازمان ملل درخصوص روابط با کشور میزبان را مطرح کرده‌ایم. آمریکایی‌ها بسیار لجبازی می‌کنند، آنها تمایلی به مدیریت این اوضاع ندارند».
گفتنی است در سال‌های اخیر آمریکا چندین ملک روسیه در خاک کشورش را به بهانه‌هایی از جمله محل جاسوسی بودن این اماکن، تعطیل و از استفاده دولت روسیه از آنها جلوگیری کرده است و اجازه بازدید از این اماکن را نیز به روسیه نمی‌دهد.
همچنین اخیراً واشنگتن در جدیدترین اقدام خود علیه روسیه، از صدور روادید برای ۱۰ نفر از اعضای هیئت روس برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خودداری کرد که «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اقدام به خبرنگاران گفت: «این یک نمونه بی‌احترامی از طرف آمریکا به کشورهای عضو سازمان ملل و (مصداق) عدم انجام تعهدات کشورمیزبان است. این نمونه جدیدی از بی‌توجهی به حقوق کشورها و سازمان‌های بین‌المللی
است».