kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
پایگاه اینتر نتی خبرنگاران مستقل:

آمریکا به نام تسلیح نظامیان دولت افغانستان به تروریست‌های تکفیری در یمن سلاح می‌رساند

پایگاه اینترنتی خبرنگاران مستقل با انتشار اسنادی، از حمایت تسلیحاتی پشت پرده آمریکا از تروریست‌های تکفیری در یمن پرده برداشت.

پایگاه خبرنگاران مستقل موسوم به «آرمز واچ» طی گزارشی، فاش کرد که آمریکا از تروریست‌ها در یمن و سوریه حمایت تسلیحاتی می‌کند. نویسنده این گزارش می‌نویسد: اخیراً به ‌طور ناشناس، اسنادی جنجالی شامل ایمیل‌ها، یادداشت‌ها، قراردادها، تصاویر، زمان‌بندی تحویل، لیست‌های بسته‌بندی، شماره بدنه سلاح‌ها و مشخصات خریداران را از کمپانی‌های تسلیحاتی «کروسیک» و «جوگوایمپورت» مستقر در صربستان دریافت کردم. در میان این اسناد، گذرنامه‌های اسکن شده دلال‌های اسلحه ، مقامات آمریکایی، عربستانی و اماراتی نیز به دستم رسید. این افراد در قاچاق حداقل سه میلیون قطعه سلاح‌ از صربستان به یمن و سوریه طی سه سال اخیر نقش داشته‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، او در ادامه می‌افزاید‌: با دنبال کردن شماره سریال این سلاح‌های صربستانی، توانستم خریدار گلوله‌های خمپاره‌ای که در دست تروریست‌های داعش در یمن بود، را تا دولت آمریکا شناسایی و ردیابی کنم. این مدارک بزرگ‌ترین دروغ آمریکایی‌ها در زمینه سیاست خارجی را افشا می‌کند: «مبارزه با تروریسم به ‌طور رسمی و پشتیبانی از آن به‌صورت پنهانی»!
در این گزارش آمده است، در جنگ یمن که به گفته سازمان ملل، بدترین بحران بشری جهان محسوب می‌شود، داعش در کنار ائتلاف سعودی‌، علیه «حوثی‌ها» که کنترل شمال یمن را در دست دارند، می‌جنگد. نویسنده گزارش در توضیح تحقیقات خود می‌نویسد: در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۱۹(6 مرداد گذشته) داعش ویدئویی تبلیغاتی درباره شاخه این گروه تروریستی در یمن منتشر کرد. این ویدئو صحنه‌هایی وحشیانه شامل سر بریدن اسیران توسط داعش در یمن را به تصویر ‌کشید. در این ویدئو سلاح‌های خریداری شده توسط دولت آمریکا در دستان تروریست‌ها دیده می‌شود...علامت ثبت شده روی گلوله‌های خمپاره علامت « KV »به وضوح قابل مشاهده هستند؛ K حرف اول کلمه کارخانه کروسیک و V نیزحرف اول «والیوو» شهری در صربستان است که کارخانه در آن قرار دارد.  این گزارش می‌افزاید: آدرس ارسال محموله این سلاح‌ها در قرارداد، یک انبار مهمات دولتی در «لیک‌ سیتی» واقع در ایالت «میسوری» آمریکا قید شده، اما در اسناد ضمیمه، به انبار مهمات ارتش ملی افغانستان در «پل‌چرخی» (واقع در شرق کابل)، مرکز فرماندهی مشترک امنیتی انتقالی، تغییر پیدا کرده است. این مرکز، یکی از آژانس‌های اصلی وزارت دفاع آمریکا است که تحویل محموله‌ها از محل صدور تا مصرف‌کننده نهایی را دنبال کرده و تحویل به انبار مهمات در کابل را هماهنگ می‌کند. او همچنین می‌نویسد: «به‌علاوه، اسناد نشان می‌دهد که شرکت الاینت تِک سیستمز سلاح‌های صربستانی را تحت قرارداد فدرال آمریکا خریداری کرده است. بر اساس دفتر ثبت قراردادهای فدرال آمریکا، این قرارداد به ارزش ۵۰ میلیارد و 426 میلیون و 847 هزار دلار بین شرکت الاینت تِک سیستمز و ارتش آمریکا جهت انتقال سلاح‌های استاندارد غیرآمریکایی به افغانستان طی سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ ثبت شده است.
به نام افغانستان، به کام داعش
منتشرکننده این مدارک می‌نویسد: بر اساس ایمیل‌های تبادل شده بین کمپانی‌های کروسیک و جوگوایمپورت ، محموله‌های ارسالی در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۸ (17 فروردین سال گذشته) و ۱۵ اوریل ۲۰۱۸ (24 فروردین سال گذشته) جابجا می‌شوند، اما علت آن شرح داده نمی‌شود. شرکت هواپیمایی «سیلک وی» که انتقال سلاح‌ها را انجام می‌داده، از رمز تماس نظامی مربوط به عملیات‌ پشتیبانی نیروهای «ناتو» در افغانستان استفاده کرد. چنین اقدامی به این معنا است که سلاح‌ها تحت پوشش برنامه مأموریت تمرین، مشاوره و مستشاری ناتو در افغانستان منتقل شدند. تصادفاً در همان ویدئوی تبلیغاتی، مسلسل‌های «AR-SF» ساخت بلغارستان نیز در دستان تروریست‌های داعش در یمن دیده می‌شوند. این سلاح‌ها نیز به مقصد پلیس ملی افغانستان و انبار مهمات پل‌چرخی ارسال شده بودند.
پیوند دیپلماسی و تروریسم
نویسنده گزارش می‌نویسد: به‌طور کلی ، شرکت هواپیمایی «سیلک وی» مستقر در کشور آذربایجان، با دولت آمریکا برای جابجایی تسلیحات خریداری شده از صربستان و بلغارستان قرارداد دارد. یادداشت‌های دیپلماتیکی که در سال ۲۰۱۷ به دستم رسید نشان می‌دهد که شرکت هواپیمایی سیلک‌ وی ۳۵۰ پرواز دیپلماتیک با محموله سلاح برای تروریست‌های مستقر در خاک سوریه، افغانستان، یمن و آفریقا انجام داده است. این پروازها به ‌وسیله پنتاگون، عربستان سعودی و امارات متحده عربی کرایه شده بودند. سلاح‌ها به‌طور مخفیانه در باکو، پایگاه «اینجرلیک» ترکیه، پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان» و غیره با پوشش فرود برای پشتیبانی فنی، تخلیه شده و سپس هواپیما‌های خالی به مسیرهای خود ادامه می‌دهند. اسناد منتشر شده جدید نشان می‌دهد که جا به جایی این محموله‌های بین‌المللی سلاح، هیچ‌گاه متوقف نشده و تا به امروز ادامه دارند.