kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

تلاش‌های پی‌در‌پی آمریکا و کلمبیا برای ترور مادورو

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید، پس از تلاش ناکام آمریکا برای ترورش در سال 2018، این تلاش‌ها متوقف نشده‌اند و این کشور به همراه کلمبیا بارها قصد ترور او را داشته‌اند.

4 اوت 2018 (شنبه 13 مرداد 97) هنگامی که نیکولاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمع هوادارانش در کاراکاس در حال سخنرانی بود از سوی یک پهپاد ناشناس مورد حمله قرار گرفت که با عکس‌العمل سریع نیروهای امنیتی جان سالم به در برد. پهپاد ساقط شد، اما 7 نفر از نیروهای امنیتی این کشور را راهی بیمارستان کرد. 
همان زمان مراکز اطلاعاتی این کشور آمریکا و کلمبیا را عامل اصلی و پشت پرده تلاش برای ترور مادورو اعلام کرد. حالا رئیس‌جمهور ونزوئلا روز یک شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی فاش کرده که از آن تاریخ تا کنون نیز چندین طرح ترور علیه وی کشف و خنثی شده است.
«مادورو» روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه گفت: «بعد از طرح ترور پهپادی، چندین طرح دیگر را خنثی کردیم. همه آنها توسط کلمبیا و با تایید آمریکا طرح ریزی شده بود. واقعا استفاده از چنین روش‌های جنایتکارانه‌ای تاسف آور است و تلاشی است تا از راه جنایت رئیس‌جمهور را از سر راه بردارند». پیش از این نیز مادورو گفته بود دولت کلمبیا در حال تدارک طرح‌هایی برای کشتن وی است. به گزارش فارس و به گفته رئیس‌جمهور ونزوئلا، آمریکا و شخص «ایوان دوکو مارکوئز» رئیس‌جمهور کلمبیا پشت این طرح‌ها
هستند.
گفتنی است مردم ونزوئلا اخیرا با تهیه طوماری با 13 میلیون امضاء علیه مداخلات آمریکا و تحریم‌های این کشور موضع گرفتند. سرنگونی مادورو جزو وظایف بولتون بود که چندی پیش به دلیل شکست همه نقشه هایش، با خفت از سوی ترامپ اخراج شد.