kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۶۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
ادعای مضحک پمپئو:

مردم ایران از آمریکا به‌خاطر اعمال تحریم‌ها تمجید می‌کنند!

وزیرخارجه آمریکا در تازه‌ترین ادعای خود مردم ایران را عامل ‌ترور خواند. او همچنین گفته که ایرانیان از آمریکا برای اعمال تحریم‌ها تمجید می‌کنند، تحریم‌هایی که زندگی را بر آنها سخت کرده است!

«مایک پمپئو» که با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، «ملت» ایران را عامل ‌ترور توصیف کرد و بار دیگر حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به ایران نسبت داد و گفت: «خوب راهبردی که رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ تدوین کرد، دارد نتیجه می‌دهد. ما به خوبی در مسیری قرار داریم که رژیم ایران را وادار کنیم که نهایتا تصمیم بگیرد به کشوری عادی بدل شود. این تمام چیزی است که ما همیشه خواسته‌ایم.» وی با‌ اشاره به تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران که به نوشته رسانه‌های غربی می‌تواند صادرات مواد غذایی و اقلام دارویی به ایران را دشوارتر کند، مدعی شد که «مردم ایران» از آمریکا بابت اعمال این تحریم‌ها «تمجید کردند.» وی بار دیگر ایران را عامل حمله به تأسیسات آرامکو در مناطق «بقیق» و «خریص» خواند و مدعی شد که این حملات توسط موشک‌های کروز زمین به زمین و پهپاد انجام شده و «یک اقدام جنگی» توسط یک کشور علیه آل‌سعود است. او گفت در جریان نشست سازمان ملل متحد در این رابطه صحبت می‌کند و امیدوار است که شرکت‌کنندگان در مجمع عمومی علیه ایران موضع‌گیری کنند. پمپئو در ادامه با این سؤال مواجه شد که با توجه به تحولات ماه‌های اخیر، آیا کارزار فشار حداکثری نتیجه عکس نداشته است؟ وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در دوران برجام اوج گرفته و «ما اکنون در تلاش هستیم تا توانمندی آنها را فروبنشانیم... ما تازه از ماه می‌این تحریم‌های شدید را شروع کردیم، داریم درباره فقط کمتر از پنج ماه صحبت می‌کنیم. ما در ابتدای کارزار تحریم هستیم، نه در میانه یا انتهای آن.»
این در حالی است که امروز «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت تحریم‌های ایران به سقف خود رسیده و تقریبا چیز دیگری برای تحریم باقی نمانده، به همین دلیل واشنگتن قصد دارد به سراغ تحریم طرف‌های ثالثی برود که با ایران مراوده اقتصادی دارند. وزیر خارجه آمریکا، ایرانی‌ها را عامل ‌ترور توصیف کرد و بار دیگر حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به ایران نسبت داد.
به گزارش فارس، پمپئو با‌ اشاره به تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران که به نوشته رسانه‌های غربی می‌تواند صادرات مواد غذایی و اقلام دارویی به ایران را دشوارتر کند، مدعی شد که «مردم ایران» از آمریکا بابت اعمال این تحریم‌ها «تمجید کردند.» او گفت هدف از اعمال تحریم علیه ایران، حذف توانمندی‌های منطقه‌ای و موشکی و تبدیل ایران به «کشوری عادی» است.