kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۵۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
روزنامه فرا منطقه‌ای القدس‌العربی فاش کرد

وحشت سعودی از قدرت گیری حزب‌الله در عراق

یک روزنامه فرامنطقه‌ای طی گزارشی، فاش کرد که کشورهای آمریکا، عربستان و امارات از قدرت گرفتن فزاینده جنبش حزب‌الله لبنان در عراق و منطقه، به شدت نگران هستند.

بر اساس گزارشی که از سوی یک کمیته امنیتی همکار با وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)‌ برای کاخ سفید و کشورهای عربی هم‌پیمان واشنگتن همانند عربستان و امارات ارسال شده، حزب‌الله لبنان حضور میدانی و نظامی خود را در منطقه تقویت کرده و این مسئله، آمریکا و کشورهای منطقه‌ای هم پیمان آن را به شدت نگران کرده است.
«القدس العربی» با اعلام خبر فوق افزود، این گزارش نشان می‌دهد مستشاران حزب‌الله توانسته‌اند تأسیسات استتار شده‌ای را در آب‌های کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس مثل بحرین، کویت و عربستان ایجاد کنند.
به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است که عربستان طرحی را به پنتاگون پیشنهاد کرده مبنی بر اینکه جنگنده‌های عربستان در حمله به گروه‌هایی مثل «حشد‌الشعبی» در عراق شرکت داشته باشد، اما آمریکا نپذیرفت و نسبت به گسترده شدن درگیری در منطقه هشدار داد.
القدس العربی افزود:این مسئله (توسعه نفوذ حزب‌الله در عراق و منطقه) تمامی محافل اطلاعاتی در عربستان، امارات و بحرین را شدیدا نگران کرده است، و آنها هراس دارند که امنیت دریانوردی و هواپیمایی خلیج‌فارس به صحنه عملیات محاصره با پهپادهای کوچک از سوی انصارالله در جنوب و حزب‌الله و حشد‌الشعبی در شرق تبدیل شود.
در این گزارش آمده است که حزب‌الله لبنان اخیرا توانست یک پهپاد اسرائیلی را سرنگون کند و همین مسئله نشان می‌دهد که عملا حزب‌الله به تکنولوژی پهپادها دست یافته و تلاش می‌کند این تکنولوژی را به گروه‌های شیعی عراقی نیز انتقال و به این گروه‌ها آموزش بدهد.
بمباران پایگاه‌های حشدالشعبی
فرمانده سازمان حشد‌الشعبی عراق اعلام کرد، یک هواپیمای ناشناس شب شنبه پایگاه هوایی این سازمان موسوم به «المرصنات» در استان «الانبار» را بمباران کرد. به گزارش جماران، «قاسم مصلح» گفت: فرودگاه پایگاه «المرصنات» شب شنبه توسط یک هواپیمای ناشناس بمباران شد. نیروهای لشکر 13 حشد معروف به «الطفوف» در این پایگاه هوایی مستقر هستند. در حمله مذکور به کسی آسیبی نرسید.
بازداشت عامل انفجار کربلا
دستگاه‌های امنیتی استان کربلا عامل انفجار تروریستی در این استان را بازداشت کردند. دو روز قبل بر اثر انفجار بمبی در اتوبوس حامل مسافران، در 54 کیلومتری شمال کربلا، 12 کشته و پنج زخمی بر جای گذاشته است.
از سوی دیگر، شنبه گذشته بر اثر انفجار بمب در بغداد ، 10 غیر نظامی زخمی شدند.
ارتش و جشدالشعبی عراق هم در حال اجرای پنجمین مرحله عملیات موسوم به «اراده پیروزی» علیه عناصر باقی مانده داعش هستند.