kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۵۷۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴
رهبر انصارالله یمن:

در مرحله بعد خط قرمزی نخواهیم داشت و حملات دردناک‌تر خواهد بود

رهبر جنبش انصارالله یمن هشدار داده که اگر حملات متجاوزان علیه یمن متوقف نشود، هیچ خط قرمزی را برای هدف قرار دادن به رسمیت نخواهند شناخت و این بار ضربه‌ای دردناک‌تر از ضربه به آرامکو وارد خواهند کرد.

سرویس خارجی-

سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن شنبه‌شب بیانیه‌ای را به مناسبت پنجمین سالروز پیروزی انقلاب مردم این کشور در ۲۱ سپتامبر سال ۲۰۱۴(۳۰ شهریورماه سال ۱۳۹۳) منتشر کرد. الحوثی این پیروزی را به مردم یمن تبریک گفت و اعلام کرد که «مهم‌ترین و بزرگترین دست‌آوردهای انقلاب مردم یمن در سال ۲۰۱۴، رهایی از قیمومیت بیگانگان و بازگشت استقلال، آزادی و حاکمیت به این کشور است». وی همچنین تاکید کرد «آنچه مردم یمن برای دفاع از خود و سرزمینشان و استقلال این کشور انجام داده‌اند، بر اساس مواضع حق و عادلانه و مظلومیتی است که نظیری برایش نیست».
سید عبدالملک الحوثی این را هم گفت که: «در صورت توقف تجاوزات و محاصره یمن، ارتش یمن و کمیته‌‌های مردمی، حملات پهپادی و موشکی خود را متوقف خواهند کرد اما اگر حملات متجاوزان علیه یمن متوقف نشود، هیچ خط قرمزی را برای هدف قرار دادن دشمن به رسمیت نخواهیم شناخت». الحوثی به متجاوزان توصیه کرد اکنون پس از متحمل شدن شکست، دست از حملات و تجاوزات خود به یمن بردارند و در صورت ادامه تجاوزات و محاصره ملت یمن، حملات یمنی‌ها به عمق خاک متجاوزان، شدیدتر و دردناک‌تر خواهد شد. سید عبدالملک الحوثی در بیانیه خود به حمله آرامکو هم‌اشاره کرد و به ساکنان مناطقی که هدف حملات یمن قرار گرفته‌اند، هشدار داد مراقب باشند و از تاسیسات حیاتی دوری کنند.
آل‌سعود کشتار مردم یمن را از سر گرفت!
با وجود توقف حملات انصارالله به مراکز اقتصادی و نظامی سعودی دیروز خبر رسید، ائتلاف سعودی حمله به یمن را از سر گرفته است. جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی برج‌های مخابراتی را در «جبل ضین» در استان «عمران» یمن، هدف سه حمله هوایی قرار دادند. متجاوزان به قله «جبل ضین» که از بلندترین قله‌ها در استان عمران است حمله کرده و چهار برج مخابراتی برخی شرکت‌های تلفن همراه و شرکت‌های اینترنتی در قله جبل ضین را هدف قرار دادند.  همچنین سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به انصارالله تأکید کرد که با وجود اعلام طرح صلح از سوی این جنبش، ائتلاف عربستان حملات خود را در یمن افزایش داده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد، ائتلاف متجاوز عربستان طی ۱۲ ساعت بیش از ۳۹ حمله هوایی به استان‌های یمن انجام داد. این درحالی است که انصارالله روز شنبه از طرح صلح در ازای توقف تمامی حملات ائتلاف متجاوز عربی خبر داد. مهدی المشاط، رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن شنبه توقف حملات پهپادی و موشکی و تمامی انواع هدف‌گیری‌ها علیه عربستان را اعلام کرد و خواستار مقابله به مثل عربستان در این باره شد.
عقب‌نشینی نیروهای سودانی از یمن
خبر دیگر اینکه، منابعی در یمن اعلام کردند، شماری از نیروهای سودانی تحت امر ائتلاف سعودی و اماراتی غرب یمن را به مقصد اریتره ترک کردند. شبکه المیادین به نقل از این منابع گزارش داده که دو گردان از نیروهای سودانی ساحل غربی یمن در نزدیکی استان الحدیده را به مقصد پایگاه «عصب» در اریتره (شرق آفریقا) ترک کرده‌اند. به گفته این منابع، نیروهای این دو گردان بعد از اریتره قرار است به سودان منتقل شوند تا مقدمه انتقال آنها به لیبی فراهم شود! عربستان و امارات از فروردین ماه گذشته که عملیات نیروهای تحت امر «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» برای تصرف طرابلس، پایتخت لیبی آغاز شده، از حفتر حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کنند.