kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
علی‌رغم شبهه افکنی برخی از همفکران خود صورت گرفت

اعتراف و تقدیر اصلاح‌طلبان از اقدامات قوه‌قضائیه در مبارزه با فساد

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و اکبر‌ترکان مشاور سابق رئیس‌جمهور از رویکرد و عملکرد قاطعانه قوه‌قضائیه تقدیر کردند.



سرویس سیاسی-

در حالی‌که در آغاز هفته جاری موضع‌گیری‌ها علیه قوه قضائیه در شیب تندی قرار گرفت و برخی گروه‌های اصلاح‌طلب در بیانیه‌های زنجیره‌ای به‌طور هماهنگ به انتقاد از قوه قضائیه پرداختند، محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی و اکبر‌ترکان مشاور سابق رئیس‌جمهور از رویکرد و عملکرد قاطعانه قوه‌قضائیه تقدیر کردند.
تقدیر نماینده اصلاح‌طلب
از دادگاه‌های «بانک سرمایه»
محمود صادقی نماینده عضو فراکسیون امید در توییتی درباره دادگاه‌های اخیر مبارزه با مفاسد اقتصادی نوشت: «برخورد عادلانه و بی‌طرفانه دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی تضمین‌کننده استمرار و نتیجه‌بخش بودن آن است. به سهم خود شهادت می‌دهم رسیدگی‌های قضایی در پرونده بانک سرمایه که در جریان جزئیات آن هستم، دقیق و بی‌طرفانه است. از پیگیری‌های نماینده جوان و شجاع دادستانی در این پرونده تقدیر می‌کنم.»
قاضی مسعودی مقام، قاضی پرونده بانک سرمایه، فروردین‌ماه جاری درخصوص جزئیات برخی احکام صادره این پرونده گفت: آقایان علی بخشایش، محمدرضا توسلی و پرویز کاظمی‌هرکدام به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی طبق قانون اخلالگران و محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شده‌اند. تمام این احکام قابلیت اجرا دارد و باید اجرا شود چرا که حکم قطعی است.
حکم 20 سال حبس‌هادی رضوی، یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه و داماد آقای وزیر!، و حکم ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از مشاغل دولتی برای علی بخشایش، محمدرضا توسلی و پرویز کاظمی‌تنها بخشی از احکام صادرشده در این زمینه است.
لازم به ذکر است که در 6 ماه گذشته، 32 جلسه از دادگاه بانک سرمایه (با موضوع اختلاس 15 هزار میلیارد تومانی) که بیش از 400 متهم دارد، برگزار شده است.
دولت و مجلس هم
 مثل رئیسی را می‌خواهد
گفتنی است که چند روز پیش هم، اکبر‌ترکان مشاور سابق رئیس‌جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود: «در چند وقت اخیر و با ورود آقای رئیسی به قوه قضائیه مقابله با فساد جان‌گرفته است و نقطه امیدواری اینجاست مقاماتی که مرتکب فساد درون سیستم شده‌اند، در حال شناسایی هستند و من از این موضوع که آقای رئیسی در برخورد با فساد جدی هستند بسیار خشنودم. ایشان مبارزه با فساد را از لایه‌های بالای قوه قضائیه آغاز کردند. با این شیوه می‌توان تا حدودی جلوی رانت‌خواری را گرفت. هرچند که در حال حاضر فساد بسیار گسترده شده و در هر سه قوه رخنه کرده است. باید در هر قوه فردی مانند آقای رئیسی حضور داشته باشد که با فساد برخورد کند».
این بخش از حرف‌های صادقی و‌ترکان در جبهه اصلاحات مبنی بر تقدیر و تحسین از عملکرد قاطعانه آیت‌الله رئیسی و قوه قضائیه حاکی از حقیقتی مسلم است که حتی در میان منتقدان، قابلیت انکار ندارد.