kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳

دانشگاه‌های غیردولتی کم‌دانشجو تعطیل می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت که اگر دانشگاه‌های غیردولتی نتوانند در آینده نزدیک تعداد دانشجویانشان را به حدنصاب برسانند، لزومی برای فعالیت آنها وجود نخواهد داشت و تعطیل می‌شوند.


ساری – خبرنگار کیهان:

منصور غلامی شامگاه دوشنبه در بازدید از پروژه نیمه‌تمام ساخت دانشکده دامپزشکی دانشگاه فناوری‌های نوین آمل افزود: تعداد واحدهای آموزش عالی غیردولتی در مازندران و کشور بیش از میزان دانشجویان است و باید این مسئله حل شود.
وی با اعلام اینکه تمام تلاش وزارت علوم بر کیفی‌سازی دانشگاه‌های علمی- کاربردی همراه با ارائه خدمات شایسته به دانشجویان و محیط اطراف است، گفت: ما نباید به سمت تکثیر دانشگاه‌های جامع برویم و بر این مشکل بیفزاییم.
وزیر علوم تجدید نظر و بازنگری در وضعیت مراکز آموزش عالی کشور را در شرایط حاضر ضروری دانست و افزود: باید دانشگاه‌های ما به سمت رشته‌های تخصصی و همچنین نیاز‌محور بروند.
غلامی ساماندهی دانشگاه‌ها را مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تکلیف دانست و توضیح داد: برای ساماندهی بهتر دانشگاه‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور را به ١٠ منطقه تقسیم کرده تا در هر منطقه تمام دانشگاه‌ها با مدیریت یک دانشگاه مرکز فعالیت کنند، اما متاسفانه به دلیل اختلاف‌نظر میان استان‌ها این طرح مسکوت مانده و اکنون هر استان زیرمجموعه یک مرکز آموزش عالی قرار دارد.
وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید برنامه‌محور و تولیدمحور باشند و ضروری است تا از حالت روزمرگی خارج شوند و همین مسئله تخصص بودجه به هر دانشگاه را تعیین خواهد کرد.
وزیر علوم گفت: ما در برنامه ساماندهی دانشگاه‌ها از افزایش واحدها به طور جدی جلوگیری خواهیم کرد، زیرا در حال حاضر تعداد دانشگاه‌ها و ظرفیت آنها بیشتر از تعداد دانشجویان است.
وی با اعلام اینکه دانشگاه‌های غیر‌دولتی نیز باید ساماندهی شوند و با هم به هماهنگی برسند، اظهار داشت: هدف ما تعطیل کردن این دانشگاه‌ها نیست، ولی اگر نتوانند حداقل شاخص‌های کمی و کیفی را فراهم کنند ناچار فعالیتشان متوقف می‌شود.
وزیر علوم دیروز با حضور در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، چند طرح عمرانی این دانشگاه را افتتاح کرده و با اعضای هیئت علمی و تشکل‌های دانشجویی آن گفت‌و‌گو کرد. بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران واقع در شهرستان بهشهر در شرق مازندران و شرکت در نشست شورای اداری مازندران از دیگر برنامه‌های سفر غلامی بود.