kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۱۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷

انتظار 3 ساعته نتانیاهو برای دیدار با پوتین دستمایه تحقیر او در انتخابات شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند، حضور «بنیامین نتانیاهو» در روسیه تبدیل به شکستی بزرگ برای این رژیم شده، چرا که پوتین او و تیم همراهش را دست‌کم 3 ساعت منتظر گذاشته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سفر نخست‌وزیر این رژیم به روسیه را «خجالت آور» توصیف کرده‌اند. یکی از این رسانه‌ها در بخشی از گزارش خود نوشته، «روس‌ها خون نتانیاهو را در شیشه کردند». گویا نتانیاهو بیش از سه ساعت برای دیدار با «ولادیمیر پوتین»، معطل مانده است. به گفته پایگاه خبری «واللا»، «آویگدور لیبرمن» رئیس‌حزب «سرائیل خانه ما» و از رقیبان جدی نتانیاهو در انتخابات پیش رو، اعلام کرده: «نگه داشتن سه ساعته نتانیاهو توسط روس‌ها در سوچی در جریان سفرش به این کشور اتفاقی نبود... سفر نتانیاهو به روسیه کاملا انتخاباتی بود و هیچ‌گونه ماهیت سیاسی و امنیتی نداشت. نتانیاهو در برابر روس‌ها متعهد شد که حاکمیت ارضی سوریه را نقض نکند اما پس از بازگشتش به تل‌آویو عکس این اظهارات را مطرح کرد».
در همین رابطه، «شالوم یروشالمی» تحلیلگر سیاسی صهیونیست که همراه نتانیاهو در این سفر حضور داشته، طی مطلبی تحت عنوان «پوتین بخیل بود و هدایا را نثار نتانیاهو نکرد»، نوشت: «روس‌ها نتانیاهو را به ستوه آوردند، آن هنگامی که او را در اتاق در انتظار ورود پوتین رها کردند و این انتظار سه ساعت تمام به درازا کشید. مسلما نتانیاهو در این مدت زمان بازداشت به این مسئله فکر می‌کرده که مهمانان او هنگامی که ساعت‌ها در دفتر نتانیاهو منتظر دیدار وی می‌نشینند به چه چیزی می‌اندیشند».