kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
‌تولیت آستان قدس:

مفسدان اقتصادی و متجاوزان به بیت‌المال را باید به مردم معرفی کرد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مفسدان اقتصادی و متجاوزان به بیت‌المال را باید با نام و چهره در رادیو و تلویزیون به مردم معرفی کرد و نشان داد، چرا باید آبروی کسی که حاضر است آبروی نظام اسلامی را برای منافع شخصی خود ببرد، حفظ کرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در گردهمایی تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه اباعبدالله الحسین(ع) انگیزه قیام خود را امر به‌ معروف و نهی از منکر معرفی می‌کند افزود: از نظر امام حسین(ع) امر به معروف بسیار گسترده، به گستردگی مبارزه با ظالم، طاغوت و عدم همراهی با مستکبران است.تولیت آستان قدس رضوی دشمنان خارجی و اضمحلال داخلی را دو تهدید و خطری برای اسلام معرفی کرد و گفت:‌اشرافیت دوران جاهلیت را پیغمبر از بین برد، اما بعد از پیامبر(ص) ‌اشرافیت جدید ایجاد شد که یزید از درون آن ایجاد شد و عاشورا در نتیجه آن به وقوع پیوست.وی اضافه کرد: اگر ما هم همین وضع را داشته باشیم، آقازاده‌ها آزاد باشند، به بیت‌المال دست‌درازی کنند، گرفتار‌ اشرافیت خواهیم شد و امر به معروف و نهی از منکر باید ناظر به این خطرات عمده باشد.
‌مروی گفت: چرا مردم برای 10 یا 20 میلیون تومان وام باید مدت‌ها بدوند اما یک آقازاده به راحتی وام‌های میلیاردی بگیرد و بعد طلبکار هم باشد. صدها جوان در این کشور برای 100 هزار تومان مانده‌اند و بعد یک آقازاده 30 ساله صدها میلیارد تومان وام می‌گیرد و راست راست راه می‌رود.وی در ادامه تصریح کرد: دغدغه‎ها، نگرانی و هشدارهای رهبری معظم برای این است که جامعه گرفتار‌ اشرافیت نشود، که اگر گرفتار‌ اشرافیت شدیم عاشوراها تکرار می‌شود.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در برابر بی‌عدالتی‌ها، تبعیض‌ها و رانت‌ها باید ایستاد و این امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: مفسدان اقتصادی و متجاوزان به بیت‌المال را باید با نام و چهره در رادیو و تلویزیون به مردم معرفی کرد و نشان داد، چرا باید آبروی کسی که حاضر است آبروی نظام اسلامی را برای منافع شخصی خود ببرد، حفظ کرد؟وی گفت: بحمدالله امروز در قوه قضائیه نشاط و عمل مضاعف احساس می‌شود، امیدواریم در این دوران با جدیت با مفسدین و متخلفین برخورد کنند و خداوند در این راه نورانی به آنها توفیق دهد.‌مروی ادامه داد: سایر بخش‌ها مثل مجلس و دولت نیز باید قوه قضائیه را در راه مقدس مبارزه با مفسدین کمک و با وضع قوانین و اقدامات بجا از تخلفات جلوگیری کنند.
به گزارش آستان‌نیوز، وی تصریح کرد: هر کاری در مجموعه آستان قدس رضوی انجام می‌شود، اگر مطابق با معارف، حکمت، ادب و ادبیات رضوی نباشد قابل قبول و قابل تحمل نیست. در آستان قدس رضوی امر به معروف و نهی از منکر را باید از خودمان و از خود بنده شروع کنیم و با امر به معروف و نهی از منکر به من کمک کنید.