kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
خطیب جمعه تهران:

آمریکا و متحدانش بدانند نگاه ما به مستکبران برگرفته از نگاه امام حسین(ع) است

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بنای ستم هرچند ظاهراً عظیم و استوار باشد، در برابر حقیقت همچون پر کاهی است. آمریکا و استکبار جهانی و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدانند که نگاه ما به مستکبران برگرفته از نگاه امام حسین(ع) است.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: چهل سال است که انقلاب اسلامی با کشتی عاشورا فتوحات ماندگاری به دست آورده است. این منظومه فکری با تمام ارزش‌ها یک جریان عظیم و قدرتمند سیاسی و اجتماعی است که با مرواریدهای غلتان‌اشک، جرعه جرعه معرفت، بصیرت، شجاعت و معنویت را در کام جان و روان انسان می‌ریزد و مهم‌ترین منبع حیات امت اسلامی در طول تاریخ بوده و خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اگر مدرسه عاشورا نبود، انقلاب اسلامی متولد نمی‌شد، از گردنه سخت دفاع مقدس با قدرت عبور نمی‌کردیم و امروز سوریه پیروز، عراق مقتدر، لبنان مقاوم و خط‌شکن، بحرین ایستاده و صبور و یمن افتخارآفرین تولد نمی‌یافت. با برافراشتن پرچم سرخ عاشورا جنگ تمام‌عیار اقتصادی غرب نردبان رشد و جهش اقتصادی ایران اسلامی خواهد بود.
به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: تمدن اسلامی که رهبر معظم انقلاب جوانان را به آراستگی علمی، اخلاقی و رفتاری برای فراهم‌آوردن زمینه ظهور این تمدن در گام دوم انقلاب دعوت کردند، بدون‌تردید جان مایه خود را از عاشورای حسینی گرفته است. در عاشورا شاخص‌های تمدن اسلامی و نظم نوین جهانی تبلور یافته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در ادامه با‌ اشاره به سخنان یکی از نویسندگان و مورخان آلمانی درخصوص قیام امام حسین(ع) بیان داشت: امام حسین(ع) به مردم نشان داد که ظلم و ستمگری پایدار نیست. اگر مدرسه عاشورا نبود، یمن نمی‌توانست استقامت کند و برگ درخشان و زرینی خلق کند. بنای ستم هرچند ظاهراً عظیم و استوار باشد، در برابر حقیقت همچون پر کاهی است. آمریکا و استکبار جهانی و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدانند که نگاه ما به مستکبران برگرفته از نگاه امام حسین(ع) است.
امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: یک نویسنده فرانسوی معاصر می‌گوید که عزاداران می‌دانند که استعمار و استثمار را نباید قبول کرد.
وی تصریح کرد: جوانان انقلابی و ملت عزیز باید همچون حضرت عباس(ع) در قله بصیرت باشند و اگر بصیرت نبود، پیروزی‌های بزرگ در دستان ما نبود و اگر این بصیرت ارتقاء یابد، چالش‌هایی که با آن رو‌به‌رو هستیم، از بین خواهد رفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه حق و باطل را باید شناخت و در کنار حق قرار گرفت، تأکید کرد: ملت‌های مسلمان باید یزیدشناس باشند. روی سخن رهبری در برابر استکبار برگرفته از کلام امام حسین(ع) است. یزید زمان نظام سلطه و آمریکایی است که صحنه‌گردان است.
امام جمعه موقت تهران گفت: بن‌سلمان هویتی ندارد و حتی نقش عروسک را هم از دست داده است. این نظام سلطه و مزدوران او هستند که در یمن ظلم می‌کنند. اینکه جبهه مقاومت پیش می‌رود به این دلیل است که قلب فساد را نشانه رفته است.
وی خاطرنشان کرد: از امام سجاد(ع) نقل شده است که این بانوی بزرگ نماز شب خود را در شام عاشورا نشسته خواندند. نماز شب ایشان و مجاهدتشان هیچگاه‌ترک نشد. بانوان عاشورایی آیا این مسئله جامعه اسلامی است که خانم‌ها در فلان حوزه بیایند یا نیایند؟ حضرت زینب(س) بانوی شجاع و حجاب‌نشین است که در برابر یزید ایستادند. ایشان محصول مدرسه طهارت هستند و در برابر ابن‌زیاد فریادشان بلند است و می‌گویند من در کربلا چیزی جز زیبایی ندیدم.