kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
امام جمعه قم:

دولت و دستگاه دیپلماسی در مدار فرامین رهبری حرکت کنند

امام جمعه قم گفت: جمهوری اسلامی همواره در پی رابطه با همه کشورهای جهان به جز رژیم نامشروع اسرائيل و آمریکا بوده و هست.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: ایران اسلامی در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با کشورهای کوچک و بزرگ رابطه دارد و این سیاست در مورد کشورهای بزرگ که مستقل هستند، مورد تأکید می‌باشد.
وی بیان داشت: جمهوری اسلامی امروز یک ابرقدرت است و با توجه به این ویژگی حتی حاضر به گفت‌وگو با کشورهایی هستیم که فریب خورده و در برابر جبهه مقاومت ایستاده‌اند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه مسئولان و سیاستمداران باید با چشم باز حرکت کنند و نگاهشان به فرمایشات رهبر انقلاب باشد، گفت: ما تجربه‌ای مانند برجام داریم که باید پیش روی ما باشد. بدترین تحریم‌ها بعد از نقض برجام، علیه ایران وضع شد. تحریم‌هایی که به گمان آنها انقلاب و ایران را از پای درمی‌آورد اما به لطف خداوند جهان شاهد درخشش بیشتر ایران و جبهه مقاومت بود.
وی تصریح کرد: اروپا یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند، با این حال راه مذاکره بسته نیست البته باید هوشیار بود و فریب آنها را نخورد.
خطیب جمعه قم اظهار داشت: امروز پرونده نقض عهدها و توطئه‌های مستمر و مکرر آمریکا آنقدر قطور هست که همه ملت با هر سطحی از آگاهی بدان واقف است لذا ملت از دولت و دستگاه دیپلماسی خارجی انتظار و خواهش دارد که در این حوزه دقیقاً منطبق با هشدارها و رهنمودها و فرامین رهبر معظم انقلاب حرکت کند زیرا آزمون تاریخی نشان می‌دهد جامع و مانع‌ترین راه‌حل در این مورد رهنمودهای ایشان است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به انواع فشارهای اقتصادی به منظور شکستن مقاومت مردم در برابر زورگویی‌های آمریکا، گفت: جهانیان بدانند هیچ فشاری نمی‌تواند این ملت را به تسلیم شدن وادارد و روز به روز در مقابل این تروریسم اقتصادی قوی‌تر خواهد شد و همزمان در عرصه‌های دیگر نیز زورگویان را مجبور به عقب‌نشینی خواهیم کرد.
وی با اشاره به نقشه‌های آمریکا و اسرائیل برای غرب آسیا (خاورمیانه) در گذشته، تصریح کرد: حاصل تمام آن نقشه‌ها و هزینه‌های سنگین مالی 7 تریلیونی به ظهور جبهه مقاومت و ایران سربلند انجامید.