kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

برگزاری مراسم شهادت امام سجاد(ع) در حرم مطهر رضوی

دسته عزاداری خادمان حرم رضوی در صبح شهادت امام سجاد(ع) با تشرف به حرم مطهر رضوی به عزاداری و سوگواری در سوگ این امام مظلوم پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، در دوازدهمین روز از ماه محرم، دسته عزاداری خادمان حرم مطهر رضوی با عنوان «هیئت عالم آل محمد» به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و با عزاداری و سوگواری این مصیبت بزرگ را به محضر ولی‌نعمت‌شان حضرت رضا(ع) تسلیت گفتند.
این هیئت عزاداری در حالی که علم و پرچم عزا در دست داشتند، از ورودی باب‌الکاظم(ع) وارد حرم رضوی شدند و با عبور از صحن‌های رضوی و کوثر وارد صحن آزادی شدند و در این مکان مقدس به همراه ذاکران و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) در سوگ شهادت امام زین‌العابدین(ع) مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی کردند.
در این مراسم حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی به تبیین شخصیت امام زین‌العابدین(ع) پرداخت و گفت: این امام مظلوم 35 سال پس از واقعه عاشورا زندگی کردند و در این مدت اقدامات بسیاری برای رساندن پیام عاشوراییان به مردم انجام دادند.
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های جامعه اسلامی در زمان امام سجاد(ع) این بود که مردم دچار غفلت شده بودند و ذکر خدا را فراموش کرده بودند، به فرموده امام حسین(ع) شیطان بر آن مردم سوار و مسلط شده بود و به همین دلیل آنها نمی‌توانستند خدا را یاد کنند.
سعدی اضافه کرد: محور اصلی فعالیت‌های امام سجاد(ع) بعد از واقعه عاشورا زنده کردن یاد خدا در دل مردم و ارتباط دادن آنها با خالق هستی بود و برای رسیدن به این هدف از ابزار دعا و مناجات استفاده کردند.
 کارشناس مذهبی افزود: امام سجاد(ع) در سخت‌ترین شرایط اجتماعی از عاطفه و احساسات مردم استفاده کرده و سعی داشتند محبت آنها را به سمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هدایت کنند، چرا که می‌دانستند محبت زمینه ساز اطاعت است.