kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

حوادث کوتاه از کشور


    
    کشف دستگاه ارز دیجیتال
رشت-خبرنگار کیهان: فرمانده نيروي انتظامي شفت از كشف 126 دستگاه تجهيزات استخراج ارز ديجيتال به ارزش 23 ميليارد ريال در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ شعباني، اظهار داشت: مأموران انتظامي اين فرماندهي در پي اطلاع از وجود تجهيزات استخراج ارز ديجيتال در دو واحد صنفي در شهرستان شفت، موضوع را بررسي و ضمن هماهنگي با مقام قضايي از واحدهاي مذكور بازرسي بعمل آوردند كه طي آن 126 دستگاه استخراج ارز بيت كوين كشف و ضبط کردند.
وي ارزش دستگاه‌هاي كشف شده استخراج ارز بيت كوين را 23 ميليارد ريال عنوان كرد و افزود: در اين رابطه چهار متهم دستگير و با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شدند.
ناکامی قاچاقچیان مواد مخدر  
یزد- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدراستان از توقیف يک دستگاه کامیون «بنز» حامل مواد مخدر توسط ماموران ايستگاه بازرسي شهيد مدني اين استان خبر داد.  
سرهنگ «علی افخمی» گفت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر استان يزد مستقر در ايستگاه بازرسي شهيد مدني، هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کامیون «بنز» که با محموله «لوله پلی اتیلن» از جنوب کشور عازم شمال بود مشکوک و خودرو را براي بازرسي به پارکينگ منتقل کردند.
وي ادامه داد: در بازرسي به عمل آمده از اين خودرو، 103 کيلو ترياک به صورت جاساز از داخل محموله اين خودرو کشف شد.
وی ضمن اشاره به دستگيري يک قاچاقچي در رابطه با اين محموله کشف شده گفت: متهم، اين محموله مواد افيوني را از جنوب کشور تهيه و قصد انتقال به یکی از شهر‌های شمالی را داشت که در ايستگاه بازرسي شهيد مدني شناسايي، دستگير و به مراجع قضائي معرفي شد.
انفجار گاز
اهواز- فارس: سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در حادثه انفجار گاز منطقه زیتون اهواز چهار نفر مصدوم شدند.
ابراهیم قنبری، اظهار کرد: این حادثه در منطقه زیتون کارمندی در خیابان فردوس اهواز رخ داد. وی افزود: در این حادثه چهار نفر مصدوم شدند که دو نفر از آنها توسط نیروهای آتش‌نشانی از زیر آوار زنده خارج شدند.
سرقت با شکلات خواب‌آور
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری سارق حرفه‌ای که با سوءاستفاده از احساسات مذهبی بیماران اقدام به سرقت وسایل شخصی و مدارک هویتی آنها می‌کرد، خبرداد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح، اظهارکرد: مأموران انتظامی استان همدان موفق شدند فرد مجرمی که با سواستفاده از فضای معنوی و عزاداریهای ماه محرم اقدام به سرقت اموال و مدارک هویتی بیماران در مقابل مطب‌ها می‌کرد را دستگیر کنند. وی تصریح کرد: این فرد مجرم با شناسایی افراد بیمار ناتوان و تنها در جلوی مطب‌های پزشکان با اعلام اینکه به تازگی از عتبات عالیات برگشته و شکلات‌های تبرک شده به همراه دارد به افراد مذکور شکلات‌های آغشته به مواد خواب آور می‌‎داد و بعد از اینکه بی‌هوش می‌شدند آنها را سوار خودرو کرده و امول آنها را سرقت می‌کرد.
وی افزود: سرانجام با تلاش بی‌وقفه مأموران استان همدان این فرد سارق شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
قاچاق سوخت
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و 20 هزار لیتر روغن موتور تقلبی خبر داد.
سردار «کیومرث عزیزی» عنوان داشت: در پی کسب اخبار و اطلاعات واصله از سوی مردم درخصوص حمل سوخت‌های قاچاق به کارگاهی مشکوک در شهرستان قرچک، به سرعت اکیپی از ماموران پلیس امنیت شهرستان تشکیل و مسئول بررسی موضوع شد.
وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد فردی با کامیونی که تغییر کاربری داده شده اقدام به دپو و انتقال سوخت گازوئیل به کارگاهی غیرمجاز می‌کرده است. فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: پس‌از انجام هماهنگی با مقام قضائی، اقدامات لازم از سوی ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان قرچک درخصوص دستگیری صاحب کارگاه و توقیف اموال انجام شد.
تصادف مرگبار
خرم‌آباد- باشگاه خبرنگاران جوان: سرپرست سازمان اورژانس لرستان از کشته و زخمی شدن۱۳ نفر در تصادف محور نور آباد- نهاوند خبرداد.
علاءالدین شیخی، گفت: طی تماسی با مرکز دیسپچ مبنی بر وقوع تصادف بین یک دستگاه اتوبوس با تریلی بلا فاصله پس از دریافت اطلاعات کافی از صحنه توسط اتاق فرمان ۶ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه رانندگی به علت شدت جراحات ۲ کشته (مادر و پسر) و ۱۱ مصدوم داشته که ۹ مصدوم به بیمارستان ابن سینا‌ی شهرستان دلفان و ۲ مصدوم دیگر به بیمارستان نهاوند انتقال یافتند.
مرگ فوتبالیست جوان در زمین فوتبال
جاسک- ایسنا: یک بازیکن فوتبال لیردف جاسک در حین تمرین دچار ایست قلبی شد و جان باخت. « ابراهیم نو آرام» مهاجم 21 ساله تیم روستا بیاهی در حین تمرین دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به درمانگاه شهر لیردف جلو چشمان هم‌بازی‌هایش جان داد.
متأسفانه بعد از گذشت 4 دقیقه از بازی ناگهان ابراهیم حالش بهم ‌خورد و روی زمین ‌افتاد و بعد از رسیدن به بیمارستان جان سپرد.
تیراندازی مرگبار
آبادان- ایرنا: فرمانده انتظامی بندر ماهشهر گفت: در حادثه‌ تیراندازی افراد ناشناس به یک خودروی پژو در این شهرستان یک نفر جان خود را از دست داد. سرهنگ رضا پاپی، افزود: طبق بررسی انجام شده این قتل ناشی ازاختلاف قبلی بوده و قاتل یا قاتلین پس از تیراندازی و ارتکاب جنایت متواری شدند. وی اضافه کرد: تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل این قتل از سوی پلیس آگاهی ماهشهر آغاز شده است.
کشف عتیقه
گرگان- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف ۴۰ قلم ‌اشیاء عتیقه با قدمت هزار سال در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.
سردار روح‌الامین قاسمی، گفت: ماموران پلیس آگاهی گنبدکاووس، پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و تلاش بی‌وقفه، موفق به شناسایی محل نگهداری‌اشیاء عتیقه شدند.
وی افزود: طی هماهنگی با مقام قضائی و در بازرسی از محل مورد نظر، ۴۰ قلم‌اشیاء عتیقه از جمله سکه، ظرف و قاشق و دستبند کشف شد.
قاسمی گفت: برابر اعلام کارشناسان قدمت عتیقه جات کشف شده مربوط به هزار سال قبل است.
حادثه رانندگی مرگبار
یاسوج- باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده پلیس‌ راه کهگیلویه وبویراحمد از حادثه مرگبار تصادف دو دستگاه خودرو در کمربندی یاسوج خبر داد.
سرهنگ ویسی‌پور، گفت: در حادثه برخورد دو دستگاه خودروی پراید و ۲۰۶ در کمربندی یاسوج  در حوالی پل مختار، راننده و دو سرنشین خودروی پراید در آتش سوختند.
وی افزود: در این حادثه سه نفر دیگر نیز به شدت مصدوم شدند که توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شدند.
او ادامه داد: علت تصادف در دست بررسی است.
کشف چک پول تقلبی
ایلام- ایسنا: فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از کشف ۲۸۰ میلیون ریال چک پول تقلبی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ جمال موسوی، اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۱ پس از اطلاع از فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع چک پول‌های تقلبی، دستگیری متهم را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.وی افزود: ماموران با ‌اشرافیت کامل و رصد پلیسی متهم که سابقه سرقت مسلحانه داشته و تحت تعقیب مراجع قضایی بوده را در یک عملیات موفق پلیسی دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: از متهم تعداد ۵۲۲ اسکناس ۵۰۰ هزار ریالی و ۲۱۸ اسکناس ۱۰۰ هزار  ریالی کشف شد.
وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودرو متهم، یک عدد پلاک تقلبی و یک قبضه شمشیر کشف و خودرو روانه پارکینگ شد.
رفع تصرف از اراضی ملی
گرگان- تسنیم: فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف بیش از شش میلیارد ریال زمین‌خواری در شهرستان رامیان خبر داد.
سرتیپ روح‌الامین قاسمی اظهار داشت: در بررسی‌های تخصصی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان مشخص شد، متهم شش هزار و 600 متر مربع از اراضی ملی و طبیعی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده است.
وی اظهار داشت: متهم در تحقیقات مقدماتی و پس از مواجهه با مستندات پلیس به تصرف غیرقانونی اراضی ملی اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان گلستان در پایان خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.