kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

دعانویس مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری مردی که با سوءاستفاده از اعتماد تعدادی از شهروندان به بهانه رمالی و دعانویسی از آنها کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ تورج کاظمی ‌گفت: از تابستان امسال تعدادی شهروندان با تشکیل پرونده‌ای در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای، اعلام کردند مدتی است با کانال دعانویسی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شده‌اند و به پیشنهاد دعانویس تعدادی ابزار‌های دعانویسی مانند مهره مار و شرف الشمس و غیره به مبلغ گزافی خریداری کرده‌اند ولی کالاهای خریداری شده تقلبی بوده است.
کاظمی ‌اظهار داشت: در هنگام تحقیقات پرونده‌های دیگری نیز به پلیس فتا ارجاع شد که نشان می‌داد مأموران موفق به شناسایی مردی ساکن در تهران شدند که ابزارهای تقلبی را به محل سکونت مال باختگان ارسال کرده بود.
به گفته رئیس پلیس فتا تهران بزرگ، با شناسایی و دستگیری این متهم مشخص شد که وی مدتی است با فردی در تایلند آشنا شده و پول‌های دریافتی به‌حساب آن فرد واریز می‌شده و مجدداًً با تبدیل ارز به‌حساب وی واریز می‌شده است. وی با بیان اینکه رفع مشکلات و تأمین امنیت روحی و روانی در زندگی شخصی یا اجتماعی با راه‌حل‌های خرافی و رمالی امکان‌پذیر نیست، گفت: مجرمان و افراد کلاهبردار در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای خرافی و متقلبانه و سوءاستفاده از تفکرات تعدادی از شهروندان به دنبال اخاذی و کسب منافع مالی بوده و شهروندان هیچگاه برای رفع مشکلات خود نباید به این‌گونه موارد در فضای مجازی اعتماد کنند.