kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم آزاد شد

با تلاش شوراهای حل اختلاف هرمزگان و رضایت اولیای دم، زندانی محکوم به قصاص پس از تحمل شش سال حبس، از زندان رهایی یافت.

معاون قضایی رئیس ‌کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: در اواخر فصل بهار سال ۱۳۹۲ در یکی از مدارس استان دو دانش‌آموز با نام‌های اختصاری (الف – الف) و (و - ذ) بخاطر اختلاف کوچکی با هم درگیر شدند.
مظفر حمزه‌ئی بیان داشت: متأسفانه بر اثر بی‌تجربگی  و غرور نابجا، یکی از طرفین درگیری به نام (الف- الف) که  جوانی ۱۸ ساله بوده  پس از پایان زمان مدرسه دوباره با (و-ذ) درگیر و با چاقو او را مجروح کرد که شدت جراحات منجر به فوت (و – ذ) شد.
وی ادامه داد: به دنبال این اتفاق و پس از طرح شکایت از سوی اولیای دم و دستگیری متهم به قتل، با تشکیل پرونده قضائی و رسیدگی در دادگاه کیفری استان و به استناد اقرار صریح قاتل، رأی قصاص برای وی صادر شد.
این مقام مسئول بیان داشت: پس از صدور حکم قصاص، شورای حل اختلاف استان هرمزگان بر اساس وظیفه ذاتی خود وارد عمل شد و این پرونده به شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بندرعباس ارجاع گردید.
حمزه‌ئی خاطرنشان کرد: سرانجام با تلاش‌های مسئولان شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف بندرعباس و وساطت معتمدان و ریش‌سفیدان، رضایت اولیای دم جلب و این جوان پس از تحمل شش سال حبس و عذاب وجدان ناشی از قتل از زندان رهایی یافت.