kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

سرقت ۱۵۰ میلیونی با لباس زنانه

رئیس‌ پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از بازداشت سارقی خبر داد که با لباس زنانه موفق به سرقت ۱۵۰ میلیون تومانی شده بود.

به گزارش پلیس پایتخت، اواسط تیرماه زنی جوان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی، از سرقت مقادیری طلا، سکه و وجه نقد به ارزش یک و نیم میلیارد ریال خبر داد.
در تحقیقات کارآگاهان و پس از بازبینی فیلم‌های ضبط شده مشخص شد یک زن با کلید وارد آپارتمان شاکی شده است.
در ادامه تحقیقات مالباخته، فردی را با شغل برق‌کار به عنوان مظنون پرونده معرفی کرد که مشخص شد بی‌گناه بوده است. کارآگاهان اداره آگاهی در ادامه به فرد دیگری مظنون شده و بعد از شناسایی مخفیگاه این متهم در محدوده «پاسگاه نعمت‌آباد» شناسایی و دستگیر شد.
متهم در تحقیقات، ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرقت شد اما در نهایت لب به اعتراف گشود و اعتراف کرد پیشنهاد سرقت را دوستش (یکی از اقوام مالباخته) به وی داده است که این متهم نیز در محدوده میدان آزادی شناسایی و دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.
تحقیقات نشان داد متهم پرونده 10 روز قبل با سرقت دسته‌کلید مالباخته، تعدادی از آن ساخته و دوباره بدون جلب توجه شاکی، دسته‌کلیدش را بازگردانده بود تا اینکه به دوستش پیشنهاد سرقت داده و به او گفته با پوشش زنانه وارد منزل شاکی شود تا توجه کسی جلب نشود.
بررسی‌های نشان داد متهمان پس از سرقت، طلاجات را به یک مالخر اموال مسروقه در محدوده شهرستان «بهارستان» به مبلغ 70 میلیون تومان فروخته و پول حاصله را بین خود تقسیم و صرف خرید مواد مخدر کرده‌اند.
سرهنگ دولتخواه رئیس ‌پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، از شهروندان خواست با نصب دوربین مداربسته در نقاط مناسب ساختمان، دزدگیر و تجهیزات الکترونیکی از بروز این‌گونه سرقت‌ها جلوگیری کنند.