kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

اسرائیل از کاخ سفید جاسوسی می‌کند / ترامپ: باور نمی‌کنم!

روزنامه‌نگار آمریکایی فاش کرده که رژیم صهیونیستی در اطراف کاخ سفید ابزار جاسوسی کار گذاشته تا از مقامات دولت ترامپ جاسوسی کند. اما سیاست‍‌مداران آمریکا در قبال این خبر عمدتاً سکوت کرده‌اند و ترامپ هم به جمله «باور نمی‌کنم» بسنده کرده است.


سرویس خارجی-

پنجشنبه بود که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه یک مسئول ارشد عرب پنج سال بدون آنکه خود بفهمد، برای نهادهای اطلاعاتی صهیونیستی جاسوسی می‌کرده است. این مسئول ارشد که نامش فاش نشده به خیال اینکه با نهادهای مدنی این رژیم همکاری می‌کند، پنج سال اطلاعات بسیار مهمی ‌را در اختیار سرویس اطلاعات نظامی‌
رژیم صهیونیستی می‌گذاشته است.
اما این تنها فعالیت‌های جاسوسی این رژیم نیست که به تازگی «لو» می‌رود، همزمان خبر رسیده که صهیونیست‌ها از مسئولان کاخ سفید و دولت ترامپ هم جاسوسی می‌کنند! سه مقام ارشد پیشین دولت آمریکا می‌گویند واشنگتن به این جمع‌بندی رسیده که رژیم صهیونیستی دستگاه‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه را در نزدیکی کاخ سفید و دیگر مکان‌های حساس در پایتخت آمریکا نصب کرده است. آن‌طور که نشریه «پالتیکو» گزارش داده، این دستگاه‌ها که به «استینگ‌رِی» مشهورند و به ‌عنوان فرستنده مخابراتی جا زده شده بودند، قادرند مکان تلفن‌های همراه و اطلاعات را استخراج ‌کنند و نیز محتوای تماس‌ها و داده‌های اینترنتی مصرف‌شده را دریافت کنند.
واکنش‌ها
غالب مراکز امنیتی و سیاستمداران آمریکایی در قبال این خبر رسوا سکوت کرده‌اند و «دونالد ترامپ» هم تنها گفته که باور ندارد اسرائیل از کشورش جاسوسی کرده باشد. دفتر نتانیاهو هم به صدور یک بیانیه اکتفا کرده و گفته: «این یک دروغ آشکار است. این دستور دولت اسرائیل است که هیچ اقدام اطلاعاتی علیه آمریکا انجام نشود. این دستور بدون استثنا و با قدرت اجرا می‌شود».