kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
باسابقه‌ترین امام جمعه کشور

عزای حضرت اباعبدالله(ع) سال به سال پرشورتر از گذشته برپا می‌شود




باسابقه‌ترین امام جمعه کشور گفت: عزای حضرت اباعبدالله(ع) سال به سال پرشورتر از گذشته برپا می‌شود و می‌توان معارف آن را ماندگاری بخشید و در راه آن امام همام و یاران گرانقدرش ثابت‌ قدم ماند.
آیت‌الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی، اظهار کرد: عشق به امامت و ولایت با دل مردم ما گره خورده است و مردم ورامین با عشق و ارادتی که به خاندان عصمت و طهارت(ع) دارند در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضور پیدا می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین افزود: معارف نورانی عاشورا نسل به نسل به مردم مسلمان ایران منتقل شده و به نسل کنونی رسیده است که این نسل هم باید آن را به آیندگان منتقل کند.
وی ادامه داد: رمز ماندگاری عاشورا تنها در شهادت نیست بلکه در رشادت و صبر هم هست.
باسابقه‌ترین امام جمعه کشور تصریح کرد: نمونه این رشادت‌ها، رشادت قمر بنی‌هاشم(ع) بود که موجب ماندگاری عاشورا و معارف آن شد، همچنان که صبر حضرت زینب(س) و تحمل مصیبت نزدیک‌‌ترین مردان و عزیزان در واقعه عاشورا به حفظ، ماندگاری و‌ترویج ارزش‌های آن کمک کرد.
محمودی گلپایگانی یادآورشد: این درس‌های بزرگ عاشورا دستاوردهای فراوانی برای جامعه بشریت داشت که نسل کنونی هم موظف است دستاوردها و معارف نورانی آن را به نسل‌های پس از خود انتقال دهد.
امام جمعه شهرستان ورامین بیان کرد: در این صورت است که خیمه‌های عزای حضرت اباعبدالله(ع) سال به سال پرشورتر از گذشته برپا می‌شود و می‌توان معارف آن را ماندگاری بخشید و در راه آن امام همام و یاران گرانقدرش ثابت‌ قدم ماند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: عزاداری امام حسین(ع) و واقعه عاشورا منحصر به جمهوری اسلامی ایران و حتی منحصر به کشورهای اسلامی نیست و در همه جای دنیا تعظیم و تکریم می‌شود.