kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۵۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

حفاظت از محیط زیست به 5 زبان زنده و رایج دنیا در سیستان و بلوچستان



همیار محیط زیست سیستان و بلوچستان به پنج زبان زنده دنیا ساکنین این کره خاکی را به حفاظت از محیط زیست دعوت کرد.
وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: حفظ محیط زیست بدون مشارکت جوامع محلی امکان‌پذیر نیست، همکاری و همیاری دوستداران محیط زیست و حیات‌وحش با محیط‌بانان در استان پهناور سیستان و بلوچستان همیشه قابل تحسین و ستایش بوده است.
پورمردان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه برنامه‌های آموزشی متنوعی در راستای حفاظت از محیط زیست برای همیاران محیط زیست استان برگزار می‌شود تا این همیاران با اطلاع از مسائل و معضلات زیست محیطی به‌ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه اقدام کنند.
وی ادامه داد: تاکنون نیز این همیاران با استفاده از جایگاه اجتماعی و ذوق هنری خود کمک شایانی به‌ترویج فرهنگ حفاظت محیط زیست در سطح استان انجام داده‌اند. اخیراً نیز سمیع نارویی بازنشسته مرکز بهداشت زاهدان که به‌عنوان همیار محیط بان با مأموران یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان همکاری دارد در اقدامی تحسین‌برانگیز با ارائه نسخه‌های خطی با موضوع اهمیت حفاظت از محیط زیست به 5 زبان زنده و رایج دنیا (فارسی، انگلیسی، اردو، بلوچی و سیستانی )و با خطی بسیار زیبا به قلم خودشان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهروندان و هم استانی‌های عزیز را برای به میراث گذشتن محیط زیستی سالم، عاری از هرگونه آلودگی برای آیندگان دعوت کرد.