kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸
استاندار قم:

پزشکان ارادت خود به امام حسین(ع) را به نمایش گذاشتند




استاندار قم گفت: خدمت پزشکان در تاسوعا و عاشورا در درمانگاه صلواتی سیدالشهدا(ع)، نشان‌دهنده‌ تعهد کاری آنان است‌.
بهرام سرمست گفت: باتوجه به حضور پزشکان در ارائه خدمت به عزاداران حسینی در تاسوعا و عاشورا در درمانگاه صلواتی سیدالشهدا، برای همگان عیان شد که خدمت به شعائر حسینی در اولویت کار پزشکان متعهد است.
وی گفت: اقدام این پزشکان متعهد در خدمت به عزاداران حسینی یک کار تحسین‌برانگیز است و امیدوارم که اجر خود را از ارباب خود امام حسین(ع) دریافت کنند، انجام کار درمانی، آن هم به‌صورت مجانی و در ایام تعطیل یک نوع دین‌داری و نوع‌دوستی است و این یکی از نشانه‌های تعهد به فرهنگ و آرمان‌های عاشورایی است. سرمست در پایان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این درمانگاه، گفت: امیدوارم اینگونه کارهای خیر ادامه داشته و افزایش یابد زیرا برکات و توفیقات فراوانی در کارهای خداپسندانه وجود دارد.
همچنین محمدرضا قدیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، عنوان کرد: پزشکان در تاسوعا و عاشورای حسینی ارادت خود را به امام شهیدان از طریق  ارائه خدمت مجانی به مردم از طریق حضور در درمانگاه صلواتی سیدالشهدا به نمایش گذاشتند.
وی بیان کرد: برپایی درمانگاه صلواتی سیدالشهدا در چنین ایامی، نمادی از جهاد و مبارزه با کفر را تداعی می‌کند، برپایی چنین درمانگاه‌هایی آن هم صلواتی و تنها در جهت ادای دین به عزاداران حسینی، یک کار بسیار ارزشمند است.
قدیر افزود: بنده نیز در سال‌های گذشته در این درمانگاه در جهت ادای دین به عزاداران حسینی حضور پیدا می‌کردم و امسال نیز حتی  با مسئولیت جدیدم در دانشگاه علوم پزشکی، افتخار خدمت ویزیت بیماران عزادار را پیدا کردم.
محمد شهیدی رئیس اورژانس قم نیز عنوان کرد: خدمت پزشکان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در درمانگاه صلواتی سیدالشهدا بارکاری ما را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که پرسنل ما با فشار کمتری به ارائه خدمات خود در سایر نقاط شهر بپردازند.
شهیدی افزود: با توجه به اینکه در محدوده جغرافیایی هسته مرکزی شهر بار جمعیتی بسیار بالا و امکان حضور به موقع اورژانس کمی ‌سخت است، وجود چنین درمانگاهی آن هم در مسیر عزاداری‌ها و ارائه خدمات پزشکی تخصصی رایگان و صلواتی به بیماران و عزاداران باعث کاهش فشار به پرسنل ما می‌شود و این یک کار بسیار خوب و ارزنده‌ است.