kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴

کرباسچی: شرط‌گذاران آخرش در انتخابات شرکت می‌کنند(خبر ویژه)

آشفتگی در اردوگاه مدعی اصلاح‌طلبی شدت گرفته است. در حالی که کرباسچی تصریح می‌کند «مدعیان حضور مشروط در انتخابات، آخرش رأی می‌دهند، محمدرضا تاجیک می‌گوید «برخی اصلاح‌طلبان یک زمانی چک سفید امضاء می‌دادند و حالا اپوزیسیون شده‌اند.



به نوشته روزنامه شرق، کرباسچی در حزب ندای ایرانیان گفته است: «آیا گزینه‌ای جز صندوق رأی وجود دارد؟ بنابراین با وجود همه دعوا‌هایی که در ایران داریم، راهی جز صندوق رأی نداریم. اصلا شرط و حضور مشروط شما پذیرفته نشد، بعد می‌خواهید چه‌کار کنید؟». دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: «منتقد فراکسیون امید و شورا [شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان]هستم، انتقاد ما این نبود که تلاش کردیم مثلا نماینده فرستادیم شورای شهر، بلکه این بود که درست انتخاب نکردیم. الان در مجلس چه چیزی کم داریم؟ مجلسی می‌خواهیم که برای کشور راهگشا باشد و به نظام کارایی تزریق کند، پس باید آدم‌های کارآمد را انتخاب کنیم».
او بیان کرد: «واقعا نمی‌دانم اصلاحات چیست؟ چه کسی گفته است که من عقب‌نشینی کردم؟ گفته‌ام این اصلاحاتی که بیست‌و‌اندی سال در مملکت علم شده، به دنبال اصلاح چیست؟ سیاست، اخلاق، اجتماع و زندگی مردم را می‌خواهیم اصلاح کنیم؟» در همین حال محمدرضا تاجیک گفته است: «امروز می‌بینیم که جریان اصلاح‌طلبی متاسفانه عمدتا به دست برخی از اصلاح‌طلبان به حاشیه رفته و چندان امیدی نداریم که آن نقشی را که در این چهار دهه بازی کرده است، بتواند ایفا کند. هم در خوان نعمت و قدرت حضور دارند و منشی از خودشان بروز می‌دهند که بتواند هر جایی که توزیع قدرت هست حضور داشته باشد و هم به موقع لیز می‌خورند و چهره اپوزیسیونیستی به خودشان می‌گیرند و از بازخوردهای این چهره بهره می‌برند. یادمان نرود کسانی که در فرآیند انتخابات ۹۲ تمام هستی و سرمایه تاریخی اصلاح‌طلبی را در سبد یک گروه گذاشتند و چک سفید بدون امضا دادند آن موقع نقش اپوزیسیون را ایفا کردند، امروز که می‌بینند از این رهگذر دیگر حیثیت و شخصیتی برای جریان اصلاح‌طلبی باقی نمانده و همان‌ها باید سینه دیوار نقد گذاشته شوند که چرا با این سرمایه تاریخی چنین کرده‌اند امروز نقش اپوزیسیون را ایفا می‌کنند و ناقد شده‌اند و فاصله نقادانه گرفته‌اند. اما این طبیعت سیاست و متاسفانه سیاست به بلوغ نرسیده و بعضا صغیر جامعه ما است».