kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴

طنين لبیک يا زینب در زنجان

همزمان با یازدهمین روز ماه محرم دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان از محل این مسجد به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع) حرکت می‌کند.


زنجان-  خبرنگار کیهان:

ابراهیم(ع) حرکت و یک‌بار دیگر شور دیگری در پایتخت شور و شعور حسینی خلق کرد.
شوری که این بار، هم به عشق سالار شهیدان و هم به دلدادگی پیام‌رسان عاشورا شکل گرفت.
مردم زنجان دیروز نیز همچون سال‌های گذشته در یازدهم محرم، در قالب دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، بخش دیگری از واقعه عاشورا را در اذهان  تداعی کردند. حرکت دسته عزاداری مسجد زینبیه اعظم زنجان، دیروز رأس ساعت ۱۵ از محل مسجد آغاز و در صحن امام‌زاده سید ابراهیم(ع) به پایان رسید.
در این دسته عزاداری بیش از یک هزار خادم برای ساماندهی آن حضور خواهند داشت، عزادارانی از سایر استان‌ها نیز خود را برای حضور در این دسته به زنجان رسانده و یا از طریق واریز وجوه نذورات خود به‌حساب مسجد زینبیه اعظم زنجان، در عزاداری شرکت کردند.
مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان گقت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته، شاه‌بیتی برای مراسم عزاداری یازدهم محرم انتخاب شده تا نشانگر ایثار و فداکاری پیام‌رسان کربلا باشد.
احدیان افزود: امسال هم مثل هر سال در مراسم یازدهم محرم دو بیت خاص در مدح حضرت زینب به‌صورت یکپارچه از سوی عزاداران خوانده ‌شد، شاه‌بیت امسال این مراسم «کرب وبلا دن گدرم یا حسین/بیرگونی فاتح گلرم یا حسین؛ کرب و بلا ده بو سوز اوسته جنگ اولوب دی/ظلمه باش ایماخ شیعیانه ننگ اولوب دی») از کربلا می‌روم اما روزی با فتح و پیروزی بر می‌گردم / در کربلا سر این جنگ شد که شیعیان در مقابل ظلم سر خم نمی‌کنند) است.
او گفت: عزاداران حسینی با شرکت گسترده در دسته عزاداری عظیم زینبیه زنجان، وحدت و یکپارچگی شیعیان و عاشقان خط سرخ امام حسین(ع) را به تصویر کشیده و جلوه‌ای از عشق و دلدادگی خود را به سرور و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.
مسئول روابط عمومی زینبیه اعظم زنجان گفت:  در این دسته عزاداری یک‌هزارو ۲۰۰ خادم برای ساماندهی آن حضور داشتند.
او ادامه داد:این مراسم با ۱۶ دوربین، سه اکیپ سیار و دوربین پرنده پوشش تصویری داده شد و به‌صورت زنده ازشبکه‌های ملی وبرون‌مرزی پخش شد.
احدیان افزود: ۹۰ گروه ثابت وسیار درمسیر عزاداری اقدام به جمع‌آوری نذورات کردند.