kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

برنامه‌ریزی برای ساخت سریال شاه اسماعیل صفوی(اخبار ادبی و هنری)

سازمان صداو سیما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک سریال فاخر با محوریت شاه اسماعیل صفوی است.



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون امور استان‌های سازمان صداو سیما گفت: به دلیل نقش مهم و بی‌بدیل اردبیل و سلسه صفویه در تاریخ ایران و تشیع، سازمان صداو سیما در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک سریال فاخر با محوریت شاه اسماعیل صفوی است.
دارابی که برای حضور در مراسم تجمع حسینیان اردبیل در روز تاسوعا به اردبیل سفر کرده بود در دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل ابراز امیدواری کرد با اتمام کار پژوهش و تحقیق این سریال به‌زودی مقدمات ساخت این اثر توسط یکی از کارگردانان به نام کشور آغاز شود.
وی گفت: سریال‌هایی که با موضوعات تاریخی ساخته می‌شود عموما پروژه‌هایی پرهزینه و طولانی‌مدت هستند و نیاز به کار تحقیقی و پژوهشی دقیق و زیادی دارند تا بتوانند برای مخاطب جذابیت ایجاد کنند.
معاون امور استان‌های سازمان صداو سیما با حضور در منزل مرحوم محمدباقر منصوری مداح خوش‌الحان امام حسین(ع) با خانواده آن مرحوم نیز دیدار کرد.
دارابی دراین دیدار گفت: مرحوم محمدباقر منصوری در حالی که مداح جوانی بود اما با صوت دلنشین و تبحر خود در مداحی توانسته بود در دل مردم جا بازکند و حتی کسانی که زبان‌ترکی را متوجه نمی‌شوند از مداحی و نوحه سرایی این مداح فیض می‌بردند.
معاون امور استان‌های سازمان صداو سیما همچنین در مزار سلطان‌الذاکرین سلیم موذن‌زاده اردبیلی نیز حاضر و یاد و خاطره این استاد بی‌بدیل عرصه نوحه و مرثیه و خالق اثر ماندگار «زینب زینب» را نیز گرامی‌داشت.