kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

حوادث کوتاه از کشور


    
    
    سایت «ثبت‌نام یارانه» جعلی است
کرمانشاه-  ایسنا: رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام جعلی بودن سایت ثبت‌نام یارانه نقدی به نشانی www.yarane.site، هشدار داد: این سایت جعلی بوده و مردم نباید به هیچ عنوان اطلاعات خود را در آن وارد کنند.سرهنگ علی کریمی ‌اظهار کرد: طی چند روز اخیر برخی مجرمان با ارسال پیامک با عنوان«یارانه شما قطع شده است برای ثبت‌نام به سایت زیر مراجعه کنید» اقدام به اغفال قربانیان کرده و آنان را به درگاه جعلی بانکی می‌کشانند.وی ادامه داد: فرد قربانی پس از ورود به سایت جعلی و وارد کردن اطلاعات هویتی خود برای پرداخت مبلغ 2000 تومان جهت تکمیل پرونده  به یک درگاه‌ جعلی (فیشینگ) هدایت می‌شود.این مقام انتظامی‌گفت: قربانیان با توجه به کم بودن مبلغ اقدام به پرداخت وجه می‌کنند غافل از اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را به فرد مجرم ارسال کرده‌اند.کریمی ‌با‌ اشاره به آدرس اعلامی ‌از سوی مجرمان ادامه داد: آدرس این سایت
www.yarane.site است ولی ممکن است مجرمان کمی‌ آن‌ را تغییر داده و با اسامی ‌دیگر نیز ارسال کنند.این مقام انتظامی ‌هشدار داد: شهروندان باید توجه داشته باشند به‌ طور کلی تمام سایت‌های رسمی ‌و خدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می‌شوند و در ابتدای آن https آمده است و  سایت‌هایی با دامنهcom. و …، سایت نهادهایی مانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها و … نیستند.رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از کسانی که ممکن است در دام افراد مجرم افتاده باشند درخواست کرد: در صورتی که به دلیل عدم آگاهی اطلاعات بانکی خود را در چنین سایتی وارد کرده‌اند، سریعا رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند.
مسمومیت عزاداران
طبس- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی‌شهرستان طبس از مسمومیت بیش از 200 نفر از عزاداران حسینی در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «محمود علیپور» اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر مسمومیت تعدادی از اهالی یکی از روستاهای شهرستان طبس بر اثر نوشیدن شربت، بلافاصله موضوع بررسی و مأموران پلیس به محل اعزام شدند.وی بیان داشت: مأموران با حضور در محل حادثه موضوع را بررسی کردند که مشخص شد افرادی که شب گذشته در مراسم عزاداری روستا شرکت داشته‌اند بر اثر نوشیدن شربت
«علف هیزه» دچار مسمومیت شده‌اند جهت درمان به مراکز درمانی شهرستان طبس اعزام شدند.سرهنگ علیپور با بیان اینکه تحقیقات اولیه پلیس حاکی از این است که موضوع امنیتی نبوده است، افزود: در بررسی مأموران و اظهارنظر سرپرست شبکه بهداشت و درمان طبس مشخص شد یکی از موکب‌داران با مخلوط کردن شربت مانده از شب قبل با شربت‌های تازه و نگهداری آنها در ظرف پلاستیکی باعث مسمومیت عزاداران شده است.
   کشف مواد مخدر
یزد- خبرنگار کیهان: سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه‌ تریلی «ماک» را که از جنوب شرق کشور عازم یزد بود برای بازرسی متوقف کردند. سرهنگ علی افخمی‌ افزود: در بازرسی از این ‌تریلی 142 کیلو انواع موادمخدر شامل: 133 کیلو‌ تریاک و 9 کیلو حشیش به‌صورت جاساز از کانتینر‌تریلی کشف و یک متهم نیز دستگیر شد.
دام فاقد مجوز حمل
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی‌شهرستان البرز از کشف دام فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد. سرهنگ«بهرام منصوری» گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق عوامل واحد گشت يگان امداد شهرستان حين كنترل خودروهاي عبوري از آزاد‌راه «قزوين- كرج» به يك دستگاه كاميونت «ايسوزو» مشکوک و آن را متوقف کردند.این مقام انتظامی‌ادامه داد: با بررسی مدارک مشخص شد راننده فاقد مجوز حمل دام بوده که در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد 30 راس دام (گوسفند) قاچاق کشف و یک نفر نیز در این خصوص دستگیر شد.سرهنگ منصوری در پایان افزود: کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق کشف شده را بالغ بر 750 میلیون ریال عنوان کردند.
سرقت احشام
همدان-  خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی ‌ملایر از سرقت 65 راس دام در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.سرهنگ محمدباقر سلگی گفت: با به کارگیری شگردهای پلیسی چهار سارق در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.وی اضافه کرد: متهمان تحویل مراجع قضایی شدند و احشام مسروقه نیز به مالباختگان تحویل داده شد.
واژگونی ‌تراکتور
قزوین-  ایسنا: رئیس پلیس راه استان قزوین از واژگونی یک دستگاه‌ تراکتور و کشته‌شدن یک نفر در این حادثه خبر داد.نصراله بیگلری اظهار کرد: پس از حضور مأموران در محل حادثه و انجام بررسی‌های لازم مشخص شده در این سانحه دلخراش بر اثر واژگونی یک دستگاه‌ تراکتور متأسفانه یک نفر به دلیل شدت صدمات وارده در دم فوت کرده است.وی افزود: بنا بر اعلام کارشناسان، علت این حادثه عدم کنترل ‌تراکتور از سوی راننده است.
قاچاقچی پرندگان شکاری در دام افتاد
آبادان-  ایرنا: مأموران نیروی انتظامی ‌آبادان با همکاری نیروهای مقاومت بسیج یک قاچاقچی پرندگان شکاری را به همراه دو پرنده کمیاب دستگیر کردند. فرمانده انتظامی ‌آبادان گفت: فردی که قصد داشت دو پرنده کمیاب را به یکی از کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس قاچاق و در آن کشور به فروش برساند شناسایی و دستگیر شد.سرهنگ سید محسن تقی‌زاده، افزود: پرندگان کشف شده که از گونه شکاری بالابان می‌باشند از بزرگ‌ترین انواع شاهین بوده که در معرض خطر انقراض قرار دارند. پرندگان شکاری کشف شده بالغ بر سه میلیارد ریال ارزش‌گذاری شدند.
انهدام باند قاچاق کالا
خرم‌آباد-  تسنیم: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت: ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق مرداد ماه امسال در لرستان کشف و در این ارتباط ۹ باند متلاشی و  ۳۹۲ قاچاقچی دستگیر شدند. احمد مجدیان، در رابطه با کشفیات قاچاق اقلام ممنوع در استان نیز عنوان کرد: در مرداد ماه هزار و 560 لیتر بطری مشروبات الکلی دست‌ساز به ارزش 127 میلیون و 400 هزار تومان و 118 بطری مشروبات خارجی به ارزش 7 میلیون و 670 هزار تومان، رسیور ماهواره 84 عدد به ارزش 29 میلیون و 400 هزار تومان، دیش ماهواره 285 عدد به ارزش 17 میلیون و 100 هزار تومان و همچنین LNB ماهواره 363 عدد به ارزش 14 میلیون و 520 هزار تومان بوده است.
دستگیری سارقان موتورسیکلت
شهرکرد- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی‌ شهرکرد گفت: مأموران کلانتری ۱۳ میرآباد در اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ علی سپهوند افزود: در استعلام از سامانه مشخص شد موتورسیکلت سرقتی است.
وی گفت: متهم به همراه موتورسیکلت به کلانتری منتقل و در بازجویی فنی پلیس به سرقت یک دستگاه موتورسیکلت دیگر اعتراف و دو نفر همدست خود را معرفی کرد.
وی با بیان اینکه متهمین در بازجویی فنی پلیس به چند فقره سرقت لامپ از معابر و مغازه‌ها نیز اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.