kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
سازمان نظام پزشکی:

توجه کنید رسید پرداخت کارتخوان به نام پزشک موردنظر باشد

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: بیماران هنگام استفاده از کارتخوان مطب‌ها توجه کنند که رسید پرداخت‌شان به نام پزشک موردنظر باشد.




به گزارش فارس، محمد جهانگیری در یک برنامه رادیویی در رابطه با استفاده از کارتخوان توسط پزشکان گفت: خوشبختانه با رشد ۳۶ درصدی استفاده پزشکان از کارتخوان طی روزهای اخیر مواجه بوده‌ایم و طبق قانون ثبت کارتخوان‌ها برعهده سازمان مالیاتی است.
جهانگیری افزود: با توجه به اطلاعاتی که در این باره به پزشکان داده شد تا تاریخ سیزدهم شهریور مشکلات موجود درخصوص زیرساخت‌ شرکت‌ها رفع و استفاده از کارتخوان رواج بیشتری یافته است.
وی ادامه داد: هنگامی‌که پزشکان از کارتخوان‌ها استفاده کنند، سازمان امور مالیاتی به حساب آنها دسترسی دارد لذا بیماران توجه کنند که رسید پرداختشان به نام پزشک موردنظر باشد.
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از پزشکان کارتخوان دارند و پزشکانی که در سفر به سر می‌برند هنوز اقدام به دستگاه کارتخوان نکرده‌اند، بنابراین کمی زمان لازم است تا همه پزشکان دارای دستگاه کارتخوان
شوند.
گفتنی است، بنابر گزارشات مردمی و مشاهدات، مشکل عدم وجود کارتخوان در بسیاری از مطب‌های پزشکان عمومی و متخصص و فوق تخصص همچنان برقرار است و برخی از پزشکان کماکان در مقابل شفافیت مالی و پرداخت مالیات به صورت کاملاً محترمانه مقاومت می‌کنند.