kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ - تهران

رقابت آسیایی‌ها برای رسیدن به انتخابی المپیک ایران با ترکیب اصلی به مصاف حریفان خود می‌رود

مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در شرایطی از روز جمعه به میزبانی تهران آغاز می‌شود که 8 تیم برتر این رقابت‌ها، جواز شرکت در مسابقات انتخابی المپیک را به‌دست می‌آورند.



سرویس ورزشی-

بیستمین دوره مسابقات والیبال مردان قهرمانی آسیا از روز جمعه به میزبانی تهران شروع خواهد شد. این دوره از مسابقات با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود و ۸ تیم برتر مسابقات جواز حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک که آخرین شانس تیم‌ها برای شرکت در آوردگاه بزرگ جهانی است به شمار می‌رود را به دست خواهند آورد.
مسابقات در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در پایان مرحله گروهی دو تیم برتر هر گروه به عنوان هشت تیم برتر راهی مرحله بعد خواهند شد و علاوه بر آن جواز شرکت در مسابقات انتخابی المپیک را نیز به دست
می‌آورند.
ملی پوشان والیبال ایران که در مرحله نخست رقابت‌های انتخابی المپیک با کسب دو پیروزی و یک شکست از راه یابی به المپیک بازماندند حالا با توجه به میزبانی تهران این شانس را دارند تا با صعود به جمع هشت تیم برتر خود را برای مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک که دی ماه به میزبانی چین برگزار می‌شود مهیا کنند.
شاگردان ایگور کولاکوویچ در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ دوبار جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند و حال در اندیشه سومین قهرمانی در قاره کهن هستند. تیم ژاپن نیز با کسب ۹ دوره عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم مسابقات به شمار می‌رود که با توجه به میزبانی المپیک خیالشان برای حضور در المپیک آسوده است.
برنامه کامل روز نخست رقابت‌های قهرمانی آسیا
روز جمعه- سالن شماره ۱ آزادی
* ژاپن – هنگ کنگ (ساعت ۱۰:۳۰)
* قطر – استرالیا (ساعت ۱۳:۳۰)
* چین تایپه – تایلند (ساعت ۱۶:۰۰)
* سریلانکا – ایران (ساعت ۱۸:۳۰)
روز جمعه سالن شماره ۲ فدراسیون والیبال
* کویت – اندونزی ( ساعت ۱۰:۳۰)
* عمان – چین (ساعت ۱۳:۳۰)
* هندوستان – قزاقستان ( ساعت ۱۶:۰۰)
* پاکستان – کره جنوبی ( ۱۸:۳۰)
گروه بندی رقابت‌ها
گروه A: ایران- قطر- استرالیا- سریلانکا
 گروه B: ژاپن- هنگ کنگ- تایلند- چین تایپه
گروه C: عمان- چین- هندوستان- قزاقستان
گروه D: کویت- اندونزی- پاکستان- کره جنوبی
۱۴ ملی‌پوش والیبال
اما در آستانه شروع مسابقات، با نظر ایگور کولاکوویچ، سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، فرهاد قائمی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، پوریا یلی، محمدرضا حضرت پور و محمدرضا موذن به عنوان ملی پوشان ایران معرفی شدند.
تنها تغییر این لیست نسبت به لیگ ملت‌ها و انتخابی المپیک خط خوردن محمدجواد معنوی نژاد و اضافه شدن امیرحسین اسفندیار به حساب می‌آید. اسفندیار که در چند سال اخیر درخشش خوبی در رده‌های پایه و تیم‌های نوجوانان و جوانان داشته، بعد از اینکه چند باری از اردوی تیم ملی بزرگسالان توسط کولاکوویچ خط خورد، بالاخره این بار می‌تواند در یک بازی رسمی برای تیم ملی بازی کند.
سرپرست تیم ملی:
با ترکیب اصلی در مسابقات شرکت می‌کنیم
امیرخوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال ایران هم درباره وضعیت ملی پوشان گفت: با وجود اینکه ملی‌پوشان تا الآن فصل سختی داشتند و فراز و نشیب‌های پیش آمده باعث خستگی جسمی و روحی آنها شده بود، فکر می‌کنم با وجود همه این مسائل بازیکنان تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند و الآن شرایط خوبی برای حضور در این رقابت‌ها داریم.
او افزود: هدف ما مسابقات کاپ جهانی ژاپن است اما، به دلیل اینکه رقابت‌های قهرمانی آسیای تهران تنها راه حضور ما در مرحله دوم انتخابی المپیک است، اهمیت بسیار بالایی برای ما دارد. ملی‌پوشان در آرامش تمرین می‌کنند و از شرایط آنها رضایت داریم. او در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در این رقابت‌ها هم با ترکیب اصلی به مصاف رقبا می‌رود؟ توضیح داد: همانطور که گفتم هدف ما کاپ جهانی ژاپن و حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک است. برای حضور در انتخابی المپیک باید از گروه خود در قهرمانی آسیا صعود کنیم. با قطر و استرالیا هم گروهیم و همین موضوع کار را سخت می‌کند. با توجه به این موضوع قطعا بازی‌ها را با ترکیب اصلی شروع می‌کنیم تا روند خوبی داشته باشیم و پس از آن کادرفنی تصمیم نهایی را خواهد گرفت که با چه ترکیبی ادامه دهیم.
او در مورد شانس قهرمانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیای تهران و کسب سهمیه المپیک از مسابقات چین، اظهار کرد: پایین و بالاهای ورزش این اجازه را به ما نمی‌دهد که از الآن نتیجه را پیش‌بینی کنیم. زمانی که ما در اندونزی با هدایت سیچلو به اندونزی باختیم، روی کاغذ کسی فکر نمی‌کرد ایران شکست بخورد اما ۳- ۱ نتیجه را واگذار کردیم. قهرمانی آسیا در ایران است و قطعا با همه توان در این مسابقات حاضر خواهیم شد تا بهترین نتیجه را برای هواداران خود کسب کنیم.