kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

اتفاقات عجیب در دوومیدانی؛ دریافت سود از حساب‌های بانکی فدراسیون!

توجه نکردن به نامه دیوان محاسبات کشور و همچنین وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون دوومیدانی را با چالش تازه‌ای مواجه کرده است.



دوره چهار ساله ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی روز 15 شهریور ماه به پایان رسید، هر چند هنوز سرپرست فدراسیون معرفی نشده و کیهانی در فدراسیون حضور دارد. در ماه‌های اخیر سازمان بازرسی در این فدراسیون مثل سایر فدراسیون‌ها و ارگان‌ها مستقر شد و در کنار نهادهای نظارتی دیگر به بررسی مسائل مختلف پرداخت.
بر اساس اعلام خبرگزاری تسنیم، یکی از موارد مورد بررسی، حساب‌های فدراسیون بود که دیوان محاسبات آن را زیر ذره‌بین خود برد و به مسائلی خلاف قانون نیز رسید. اکبر حیدری سرپرست گروه حسابرسی ورزشی در دیوان محاسبات، روز 15 اردیبهشت سال 97 در نامه‌ای به ژاله فرامرزیان معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش اعلام کرد که دستگاه‌های مشمول ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی نیستند.
دیروز فرامرزیان درباره تخلف رخ داده در فدراسیون دوومیدانی گفت: بعد از دریافت نامه دیوان محاسبات در خصوص نحوه پرداخت پاداش به مدال آوران دوومیدانی در سال ۹۶ توسط این فدراسیون و برداشت سود از پول واریز شده از سوی وزارت ورزش به حساب این فدراسیون، رئیس‌فدراسیون دوومیدانی را رسما به وزارتخانه دعوت کردیم تا در این زمینه پاسخگو باشد.. به رئیس‌فدراسیون دوومیدانی اعلام کردیم که اگر سود حاصله صرف ورزش شده است، مدارک را ارائه کند وگرنه سود را محاسبه و به حساب فدراسیون واریز کند. البته به او تاکید کردیم که پس از واریز باید پرینت آن را همراه با سایر مستندات به وزارت ورزش و جوانان ارسال کند که انجام این کار تا پایان سال مالی باید صورت بگیرد.