kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

عراق با درخواست آمریکا برای کاهش واردات گاز از ایران مخالفت کرد

وزیر برق عراق گفت: بغداد بدون واردات گاز از ایران در تولید برق با مشکل مواجه می‌شود و با وجود فشارهای آمریکا به ادامه واردات از ایران ادامه می‌دهد.



خبرگزاری «رویترز» به نقل از «لؤی الخطیب» وزیر برق عراق نوشت، بغداد بدون واردات گاز از ایران در تولید برق با مشکل مواجه می‌شود و با وجود فشارهای آمریکا به ادامه واردات از ایران ادامه می‌دهد.
بنابراین گزارش، الخطیب که در حاشیه گردهمایی «کنگره جهانی انرژی» در شهر ابوظبی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: قطعی مداوم برق در عراق یکی از مسائلی است که مورد اعتراض مردم این کشور قرار گرفته است. با این وجود، واشنگتن بغداد را برای توقف واردات گاز از ایران که منبع تولید بخش بزرگی از برق عراق است، تحت فشار قرار داده است. گاز صادراتی ایران برای تولید ۲۵۰۰ مگاوات برق کافی است و ضمنا ایران ۱۲۰۰ مگاوات برق نیز به‌صورت مستقیم به عراق صادر می‌کند.
به گزارش فارس، دولت آمریکا اردیبهشت ماه امسال تمام معافیت‌های مربوط به واردات نفت از ایران را لغو کرد، اما عراق با تأکید بر اینکه بدون واردات گاز از ایران در تأمین برق با مشکل مواجه می‌شود، از آمریکا معافیت وارداتی دریافت کرد.