kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳

حوادث کوتاه از کشور


    
    قاچاق مرغ زنده
همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی تویسرکان گفت: مأموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهرستان موفق به کشف یکهزار و 700 قطعه مرغ زنده قاچاق شدند. سرهنگ محمد معصومی، افزود:  پلیس مستقر در ایستگاه دو منظوره، هنگام کنترل خودروهای عبوری به راننده یکدستگاه کامیون مشکوک و پس از توقیف و بررسی مستندات راننده این وسیله نقلیه مشخص شد راننده این خودروی ویژه حمل طیور بدون مجوز حمل و پخش است.وی ارزش ریالی این محموله را 600 میلیون ریال عنوان کرد و اضافه کرد: در این رابطه ضمن کشف و ضبط بار راننده نیز بازداشت شد.
دستگیری سارق
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری اعضای باند سارقان محتویات داخل خودرو با 46 فقره سرقت در شهرستان اهواز خبر داد. سردار «حیدر عباس زاده»گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در برخی مناطق شهرستان اهواز، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی گرفت.وی افزود: مأموران کلانتری 12 شهرستان اهواز با کار اطلاعاتی و اقدامات تخصصی سه سارق و یک مالخر که به‌صورت باندی اقدام به سرقت می‌کردند را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 29 عددباطری خودرو، 5 عدد سیستم پخش خودرو، 14 عدد موتور و جک درب‌های برقی منزل، بالابر، 2 عدد پمپ آب، 4 عدد دریل برقی، سنگ جت، رایانه، چمدان مسافرتی، 4 لاستیک خودرو، 4 عدد دوربین‌های مداربسته و سیستم کامپیوتر خودرو سرقتی کشف شد.
عباس زاده با بیان اینکه متهمان در بازجویی پلیس به 46 فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان اهواز اعتراف کردند، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شدند.
سرقت مسلحانه از بانک
اراک- خبرنگار کیهان: معاون اجتماعی انتظامی استان مرکزی، از سرقت مسلحانه ازیک شعب بانک در ساوه توسط سه سارق مسلح خبر داد.محمود خلجی در این‌باره گفت: سه نفر سارق با صورت‌هایی پوشانده شده و با در اختیار داشتن سلاح گرم وسرد یکی از شعب بانکی در شهر ساوه را مورد سرقت قرار دادند.وی افزود: بنا به اظهارات شاهدان یکی از افراد مسلح به سلاح گرم و دونفر دیگر دارای سلاح سرد بودند. در این ارتباط یکی از کارمندان بانک هنگام شکستن شیشه پیشخوان بانک از سوی سارقان به علت برخورد قطعات شیشه دچار جراحات سطحی شد که بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافت. تحقیقات پلیس استان مرکزی برای شناسایی و دستگیری سارقان ادامه دارد.
دستگيري سوداگران مرگ
یزد- خبرنگار کیهان: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدرشهرستان بافق با همکاري مأموران پاسگاه جواديه شهرستان رفسنجان، 80 کيلو حشيش کشف کردند. سرهنگ «حسن يزداني» گفت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدراین شهرستان در راستاي برخورد با قاچاقچیان موادافیونی، هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک خودرو پژو مشکوک و آن را متوقف کردند. يزداني افزود: در بررسي‌هاي لازم محرز شد که خودرو اسکورت خودروي حامل موادمخدراست که در همين حين يک دستگاه خودرو سمند با مشاهده مأموران اقدام به فرار به سمت کرمان کرد که مأموران پليس ضمن هماهنگي و همکاري با مأموران انتظامي شهرستان رفسنجان بعد از تعقيب و گريز خودرو آن را متوقف و در بازرسي از آن 80 کيلو حشيش کشف کردند. جانشين انتظامي بافق با‌ اشاره به دستگيري سه متهم و توقيف دو دستگاه خودرو در اين راستا، تصريح کرد: متهمان به مراجع قضائي معرفي شدند.
حمله پلنگ به چوپان
بابل- خبرنگار کیهان: یک مرد چوپان ۷۵ ساله توسط یک قلاده پلنگ در منطقه لفور حد فاصل نفت چال و بورخانی مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه سر، کمر و قفسه‌ سینه مصدوم شد.به گزارش روابط عمومی اورژانس بابل تکنسین‌های پایگاه سیدکلا بلافاصله به محل اعزام شدند و پس از اقدامات پزشکی اولیه مصدوم حادثه را به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل کردند.
کشف چوب جنگلی قاچاق
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ساری گفت: مأموران انتظامی بخش دودانگه در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب دو تن چوب جنگلی قاچاق را که متهم آن را به‌صورت غیرقانونی از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.سرهنگ ناصر علی صفرپور افزود: چوب قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
کشف سوخت قاچاق
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان «بوئین‌زهرا» از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «حسین علیان نژادی» گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فرآورده‌های نفتی و بر اساس آخرین اخبار واصله مبنی بر اینکه فرد یا افرادی قصد انتقال مقادیر زیادی فرآورده سوختی را با استفاده از دو دستگاه کامیون دارند پیگیری موضوع در دستور کار عوامل پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از تکمیل اطلاعات لازم با تلاش عوامل این یگان در نهایت خودروهای مورد نظر در محور «اشتهارد به بوئین زهرا» شناسائی و طی اقدامی ضربتی توقیف شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از کامیون‌های توقیفی در مجموع 4 هزارو 500 لیتر فرآورده سوختی شامل نفت و گازوئیل کشف و 2 نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.وی با‌ اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را بالغ بر 108 میلیون ریال اعلام کردند گفت: متهمان برای رسیدگی به پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
کشف ‌تریاک
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف ‌تریاک از یک دستگاه کامیون طی یک عملیات پلیسی خبر داد. سرتیپ «عزیزاله ملکی» گفت: در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی مستقر در پاسگاه ایست و بازرسی بونجی شهرستان سیریک حین کنترل خودروهای عبوری در محور جاسک به سیریک به یک کامیون مشکوک شده و بلافاصله آن را متوقف کردند.
وی با‌ اشاره به اینکه در بازرسی دقیق از این خودرو 500 کیلو‌تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف شد تصریح کرد: در این رابطه راننده آن نیز دستگیر شد.
اطفاء آتش‌سوزی
تبریز- مهر: آتش‌سوزی انبار علوفه گاوداری ۷۰ رأسی در روستای دیزج حسین بیگ شهرستان مرند موجب ایجاد خسارت حدود دو میلیارد تومانی شد.در پی بروز آتش‌سوزی درانبار علوفه این گاوداری و تماس با آتش‌نشانی دهیاری روستای دیزج حسین بیگ، شهرداری کشکسرای و آتش‌نشانی شهرستان مرند تیم مهار آتش با توجه به وزش باد شدید و گستردگی حریق در محل حادثه حضور یافته و از سرایت آتش به مکان‌های مجاور و جایگاه دام‌ها با تلاش تیم آتش‌نشانی و حضور به موقع مردم و اهالی روستا جلوگیری شد.