kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

کوتاه اقتصادی



*بهرام سبحانی؛ رئیس‌انجمن فولاد در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ظرفیت تولید فولاد ۳۵ میلیون تن است و تولید امسال هم حداقل ۲۵ میلیون تن فولاد محقق خواهد شد. امسال با توجه به شرایط خاص و تحریم‌ها در تلاش هستیم صادرات را به هشت میلیون تن برسانیم. آمار‌ها نشان می‌دهد میزان تولید واحد‌های فولادی بیش از نیاز بازار است و هیچ کمبودی در این رابطه وجود ندارد به نحوی تولیدکنندگان مازاد تولید خود را صادر می‌کنند. اگر ۱۶ میلیون تن از فولاد در داخل مصرف شود، می‌توان ۱۰ میلیون تن آن را صادر کرد.
*به گزارش خبرگزاری تسنیم سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با‌اشاره به پایان عملیات بازگشت حجاج ایرانی در بامداد ۱۸ شهریور ۹۸، گفت: متوسط تاخیرهای پروازی در عملیات حج امسال ۱۹ دقیقه بود. رضا جعفرزاده تصریح کرد: عملیات اعزام و پذیرش بیش از 88 هزار و 600 زائر ایرانی خانه خدا از 17 تیر در 19 فرودگاه کشور آغاز و ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با انجام 760 پرواز موفق به انجام این عملیات سنگین در کشور شد.
*به گزارش خبرگزاری تسنیم مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با اعلام این‌که دفتر فناوری اطلاعات وزارت راه در حال فرآیند انتخاب مشاور برای تدوین و راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور است، گفت: طرح اصلی اجرای سامانه ملی املاک و اسکان به تایید سازمان امور مالیاتی رسید. عباس فرهادیه یادآور شد:  جلسه‌ای مشترک بین رئیس‌ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی تشکیل شد و رئیس‌ثبت اسناد و املاک کشور موافقت کرد تا اطلاعات اولیه را درخصوص اسناد و املاک کشور در اختیار این سامانه بگذارد.
*به گزارش خبرگزاری تسنیم در حالی وزارت راه اعلام کرده برنامه‌ای برای خرید هواپیمای روسی ندارد که عضو کمیسیون عمران مجلس با مطرح کردن دوباره این موضوع گفته است:‌ در بحث خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی یا خرید هواپیماهای روسی نباید تمام تخم مرغ‌هایمان را در یک سبد بگذاریم. سید حسین افضلی با یادآوری این‌که هم‌اکنون رویکردهای متفاوتی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور مطرح است که هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارند،‌اظهار کرد:‌ برخی از مدیران موضوع خرید هواپیماهای دست دوم اروپایی را مطرح کردند و برخی دیگر موضوع خرید هواپیماهای نو روسی را پیشنهاد می‌دهند.