kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

بلاتکلیفی پروژه 2 هزار واحدی مسکن مهر نفت و نارضایتی اعضا



اهواز- خبرنگار کیهان:
گروهی از کارمندان رسمی، بازنشسته و قراردادی وزارت نفت مستقر در خوزستان نارضایتی خود را از بلاتکلیفی پروژه 2000 واحدی مسکن مهر نفت ابراز داشتند.
یکی از اعضای پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان بیان داشت: اعضای این پروژه آورده خود را طبق برنامه زمان‌بندی واریز و به تعهدات خود عمل کرده‌اند ولی متاسفانه کارفرما که در ابتدا نفت بود پروژه را به مسکن و شهرسازی واگذار کرد و آنها هم به تعهدات متقابل خود عمل نکرده‌اند و همین امر زمینه ساز اختلاف و تعطیلی پروژه شده است.
«عبدالحمید اشتری کرمی» تصریح کرد: چرا باید چوب اختلاف 2 سازمان دولتی را کارکنان صنعت نفت بخورند. کارکنانی که همه زندگی خود را به حراج گذاشته‌اند و برای خانه‌دار شدن در این پروژه ثبت‌نام کرده‌اند؛ بعضی از آنان به خاطر عدم دریافت واحد مسکونی خود در موعد مقرر زندگی‌شان در آستانه مخاطره و مشکلات بسیاری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه مسکن و شهرسازی قراردادی را با پیمانکار منعقد کرده و پیمانکار به تعهدات خود در زمان معین عمل نکرده است و با توجه به افزایش قیمت‌ها پروژه راکد مانده است بیان داشت: سال 90 در این پروژه شرکت کردیم و تاکنون 68 میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم و قرار بود سال 94 واحدهای مسکونی را به اعضا تحویل بدهند ولی هنوز خبری نیست. فاز یک و دو پروژه فقط به بهره‌برداری رسید و مابقی واحدها همچنان بلاتکلیف است.
یکی دیگر از اعضای پروژه 2000 واحدی مسکن مهر نفت نیز گفت: 25 میلیون تومان وام مسکن هم برای هر واحد گرفتند که پس از گذشت سه سال با جریمه دیرکرد مبلغ آن به 40 میلیون تومان افزایش یافته، بانک مسکن نیز مدعی است اعضا باید پرداخت کنند سوال اینجاست وقتی هنوز واحدی تحویل نشده و دفترچه قسطی دست ما نرسیده چطور پرداخت کنیم؟
استاندار خوزستان اردیبهشت ماه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به تحویل 800 واحد مسکونی این پروژه به متقاضیان پیش‌بینی کرده بود طی 2 ماه آینده 200 واحد دیگر که از پیشرفت فیزیکی 90 درصد برخوردار هستند به متقاضیان تحویل داده شود ولی این وعده تاکنون محقق نشده است.
عملیات اجرایی پروژه 2000 واحدی مسکن مهر نفت اهواز پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی در سال 1389 آغاز شد که پس از وقفه‌ای در اجرا، فعالیت مجدد آن از شهریورماه 1393 از سر گرفته شد که از سال 1395 و بعد از تحویل حدود 800 واحد مجددا به تعطیلی کشیده شد.