kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

۷۰ مدرسه در چاراویماق کانکسی است




فرماندار چاراویماق با انتقاد از نبود انشعابات آب، برق و گاز در برخی مدارس این شهرستان گفت: ۷۰ مدرسه کانکسی در شهرستان وجود دارد و ۱۰ مدرسه نیز فاقد کانکس است.
 صابر تقویمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تامین فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان، نیازمند تلاش و همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی و کمک خیران مدرسه‌ساز است.
وی همچنین از تجهیز مدارس ۶۷ روستای این شهرستان به بخاری‌های هوشمند خبر داد و گفت: به زودی تمامی مدارس روستاهای شهرستان به بخاری‌های هوشمند مجهز می‌شوند.
تقویمی همچنین با انتقاد از آمارگیری ناصحیح درسرشماری جمعیت  شهرستان چاراویماق گفت: چاراویماق دارای وسعت زیادی بوده و جمعیت این شهرستان درفصل تابستان به ۳ برابر افزایش می‌یابد از این رو باید در تخصیص بودجه و اعتبار این موضوع لحاظ شود.
وی افزود: خوشبختانه مهاجرت معکوس در شهرستان رو به افزایش بوده، اما متاسفانه آماری که از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای چاراویماق اعلام شده منطبق با آمارصحیح جمعیت این شهرستان نیست.
تقویمی افزود: این موضوع باعث شده تا در تقسیم اعتبارات، سهمیه و توسعه و آبادانی تاثیر مستقیمی داشته باشد و این آمار ناصحیح نه تنها شهرستان را دچار مشکلات اعتباری در توسعه و آبادانی کرده بلکه درآمار باسوادی و بی‌سوادی نیز تاثیرگذار بوده است. وی افزود: متاسفانه درصد بی سوادی شهرستان زیاد نشان داده می‌شود و این درصد بی‌سوادی با آمارجمعیت همخوانی ندارد و این درحالیست که درصد باسوادی درسال ۹۷ در بین گروه سنی ١٠ تا ۴٩ساله ٨٨ درصد بوده است.
شهرستان چاراویماق با ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.