kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

مسیر اهواز - چذابه برای ‌تردد زائران اربعین حسینی آماده می‌شود




مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: مسیر اهواز تا مرز بین‌المللی چذابه برای تسهیل در ‌تردد زائران اربعین حسینی آماده می‌شود.
غلامعباس بهرامی‌نیا اظهار داشت: بخشی از مسیر بستان  - چذابه به دلیل وقوع سیل در فروردین ماه امسال دچار خسارت فراوان شد که در مرحله آماده‌سازی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه عملیات خط‌‌کشی و نصب تابلو و علائم آن به پایان برسد.
وی افزود: عمده راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در محور اهواز- حمیدیه- سوسنگرد-  بستان و مرز بین‌المللی چذابه ‌صورت می‌گیرد که این محور از وضعیت خوبی برخوردار است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خوزستان با‌ اشاره به اجرای سه پروژه در این مسیر، افزود: تا پیش از شروع اربعین حسینی این پروژه‌ها اجرایی و به بهره‌برداری خواهند رسید. بهرامی‌نیا درخصوص خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل به جاده در محور عبدالخان به بستان گفت: با توجه به حجم بالای خرابی‌های سیل در جاده‌های استان، کار بهسازی و‌ ترمیم محورهای آسیب‌دیده اولویت‌بندی شده و در حال برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات در مسیر ‌ترانزیتی عبدالخان به بستان هستیم. پیش از این استاندار خوزستان از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌ها و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در ۲ گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه خبر داده بود و تأکید کرد: از این میزان اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال به شلمچه و ۳۰۰ میلیارد ریال به چذابه اختصاص داده شده است.
غلامرضا شریعتی بر تعریض و ایمن‌سازی جاده چذابه تأکید و از پایان عملیات چهارخطه کردن این مسیر قبل از اربعین خبر داد.