kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

افزایش 17 درصدی غرق‌شدگان در سواحل دریای مازندران



ساری- خبرنگار کیهان:
از آغاز طرح دریا (اول خرداد تاکنون) 40 نفر شامل (36 مرد و 4 زن) در سواحل دریای مازندران جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشت.
علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به غیربومی بودن 80 درصد از غرق‌شدگان گفت: شنا در خارج از طرح های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا در دریا و استخر  از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است.
براساس آمارارجاعی از مراکز پزشکی قانونی، شهرستان‌های بابلسر با 10 و محمودآباد با 7، رامسر با 6 دارای بیشترین غرقی، شهرهای چالوس، فریدونکنار، جویبار، بهشهر هر کدام با یک مورد کمترین آمار غرقی را داشتند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: 21 تا 30 سال سن را با 12 مورد 11 تا 20 با 10 مورد و 31 تا 40 سال با 7 مورد به ترتیب بیشترین سن غرق‌شدگان اعلام کرد.
عباسی یادآور شد: بیشترین آمار غرقی در مرداد با 22، تیر با 15 و خرداد با 3 غرقی گزارش شده
است.
 این مقام اجرایی استان محل غرق‌شدگان را 25 نفر خارج از طرح، 8 نفر بخش خصوصی، 5 نفر منطقه غیرقابل پوشش، 2 نفر هم داخل طرح اعلام کرد و افزود: بیشتر مغروقین با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.